آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

کریمی قدوسی: پشت پرده مافیا در صنعت فولاد و پتروشیمی، «روحانی» است



کریمی قدوسی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده جنجالی مجلس یازدهم گفت: "به فردی اطلاع دادند که رئیس جمهوری جدید، برنده انتخابات خواهد بود، گفت که نگران نباشید، تا زمانی که نفت و گاز و بانک ها دست ما هستند، هیچ کاری در کشور بدون اراده ما اتفاق نخواهد افتاد!" بنده زمانی فرمانده سپاه استان اصفهان بودم، سیستم اطلاعات سپاه استان براساس دستورات فردی بود که هنوز هم در صنعت فولاد استان موثر است. آن فرد کسی نبود جز شیخ عباس روحانی که به احزاب سیاسی اصلاح طلب خط دهی می کرد و امروز نیز از طریق صنعت فولاد برای یک کاندیدای خاص در انتخابات پیش رو اعتبار و پول جمع می کنند. 

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت) قوه مقننه و  در جریان طرح سوال خود از علیرضا رزم حسینی وزیر صمت درخصوص علت افزایش قیمت فولاد و سیمان گفت: در زمان طاغوت و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در این کشور استعمازده ناشی از نفوذ دولت خبیث انگلیس و حاکم بودن آمریکایی ها در طول دوره ای، 50 باند فامیلی قدرت و ثروت تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این باند فامیلی فرار کرد و اموال آنها به این دلیل که متعلق به بیت المال بود، به نفع بیت المال مصادره شد و دیگر فامیل ثروت و قدرتی در کشور وجود نداشت.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: امروز 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، بنابر مشاهدات عینی و نه حتی براساس اسنادی که به ما نمی دهند!؛ فامیل های قدرت و ثروتی شکل گرفته است که بیش از چند برابر آن 50 فامیل دوره طاغوت است. یکی از این فامیل های قدرت و ثروت مسلط به صنعت فولاد کشور است، دیگری مسلط به نفت و پتروشیمی از طریق باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو است، به طوری که اگر همین الان در موبایل های خود در مورد باشگاه اندیشه ورزان جستجو کنید، می بینید چه کسانی آنجا حضور دارند و وزارت نفت در سایه تشکیل داده اند! اینجا خواهید دید که آقای نعمت زاده حاکم بر صنعت نفت و پتروشیمی کشور است.

 

کریمی قدوسی یادآور شد: "به فردی اطلاع دادند که رئیس جمهوری جدید، برنده انتخابات خواهد بود، گفت که نگران نباشید، تا زمانی که نفت و گاز و بانک ها دست ما هستند، هیچ کاری در کشور بدون اراده ما اتفاق نخواهد افتاد!" بنده زمانی فرمانده سپاه استان اصفهان بودم، سیستم اطلاعات سپاه استان براساس دستورات فردی بود که هنوز هم در صنعت فولاد استان موثر است. آن فرد کسی نبود جز شیخ عباس روحانی که به احزاب سیاسی اصلاح طلب خط دهی می کرد و امروز نیز از طریق صنعت فولاد برای یک کاندیدای خاص در انتخابات پیش رو اعتبار و پول جمع می کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه براساس گزارش رسمی، امروز 30 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود که بر این اساس 50 میلیون تن سنگ آهن از معاون کشور استخراج می شود، گفت: از این 50 میلیون تن انفال، چه میزانی از آن به بیت المال تعلق دارد؟

 

وی اضافه کرد: اختیار این انفال برعهده نظام اسلامی است که اگر 50 میلیون تن سنگ آهن با قیمت هر تن 150 دلار و با دلار 20 هزار تومانی محاسبه کنیم، رقم آن 150 هزار میلیارد تومان خواهد شد. در حالی که نماینده در برابر وزیر برای اختصاص قیر مورد نیاز برای 5 کیلومتر راه روستایی، خم و راست می شود.

 

وی ادامه داد: 150 هزار میلیارد تومان از بیت المال به جیب باند فامیلی قدرت و ثروت می رود؛ در حالی که بارها به آقای نادران و پورابراهیمی تاکید کردم که آقایان بیایید حق انفال را در بودجه احیا کنیم.

 

کریمی قدوسی با بیان اینکه دولت حق انفال را از معادن در بودجه 1400 در حدود 6 هزار میلیارد تومان آورده است، گفت: کمیسیون تلفیق با یک اقدام انقلابی این 6 هزار میلیارد را به 10 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اینکه کشور کره جنوبی حتی یک تن هم سنگ فولاد در کشور خود ندارد، اضافه کرد: این در حالی است که در این کشور سنگ آهن از کشورهایی همچون ایران خریداری شده، از اقیانوس ها رد شده و نهایتا فراوری می کنند و با قیمت های چندین برابر به کشورهایی همچون ما صادر می کنند! اگر ما نیز در کشورمان چنین معادن خدادادی را نداشتیم، مجبور بودیم چنین اقدامات مشابهی انجام دهیم.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر قیمت فولاد و آهن در اختیار این باند قدرت و ثروت بوده و تا هر میزان که بخواهند، آن را بالا و پایین می برند. شاهد بودیم که طی مدت اخیر به بهانه قیمت ارز، نفت و گاز، قیمت فولاد 300 درصد افزایش یافت. حال سوال این است که این پول به کجا می رود؟

 

وی ضمن تقدیر از گزارشات اقتصادی خوب صداوسیما تاکید کرد: گزارشی اخیراً درخصوص موضوع فولاد تولید شد، ولی متاسفانه این بخش از مسئله در این گزارش دیده نشد. آقای رزم حسینی باید حریف این مافیای فولاد شود. اگر دو قلم سیمان و فولاد از مصالح ساختمانی کنترل شود، اثر آن روی تمام اقتصاد نمایان می شود.

 

کریمی قدوسی از اقدام رزم حسینی در عزل مدیرعامل فولاد مبارکه تقدیر و تشکر کرد، و در عین حال گلایه کرد که چرا در نامه ای 100 نفر از نمایندگان از این مدیر عزل شده، تلویحاً حمایت کرده اند.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اسحاق جهانگیری را پدرخوانده فولاد ایران خطاب کرد و گفت: چرا باید دود صنعت فولاد به چشم مردم برود و این آقا! هر 4 سال یکبار موقع ثبت نام در انتخابات اشک کبیسه بریزد، درحالی که نظام سرمایه گذاری در ایران از طریق حزب کارگزاران به وجود آمد.

 

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور انقلابی آینده نیز این کابینه مافیای در سایه را از بین نبرد، هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. این معضل فقط در حوزه فولاد نیست، این مسائل در بحث سیمان و نفت و گاز هم وجود دارد. اگر فقط موضوع انفال در کشور احیا شود، به قدری در زمان تصویب بودجه، در این مجلس اعتبار اضافه خواهد آمد که نمی دانید با آن چه کنید.

 

کریمی قدوسی در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به تولید 70 میلیون تن سیمان در کشور تصریح کرد: هر تن سیمان 600 هزار تومان انفال برای بیت المال دارد، در حالی که حقوق مالکانه آن در بودجه تنها 500 ریال است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به رزم حسینی بیان کرد: شما فرد باتجربه و جبهه دیده هستید، چرا پشت تریبون عنوان می کنید که نرخ جهانی گاز در قیمت تاثیر می گذارد؟ آیا حقوق کارگر، حمل و نقل، درآمد دولت و انفال را نیز با نرخ جهانی محاسبه می کنید؟

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------