آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مناظره موجب آبروریزی برای نظام شد



علی‌محمد نمازی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
علی‌محمد نمازی گفت: مخالفان نظام در خارج باید خیلی زحمت می کشیدند تا بتوانند این حرف ها را به دست بیاورند. راحت توسط خود کاندیدا گفته شد. فکر می کردند کاندیدا را در تنگنا قرار می دهند ولی موجب آبروریزی برای نظام شد. 

  علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مناظره هم اشکال ذاتی داشت و هم اشکال در نحوه پاسخگویی کاندیداها بود. مناظره یعنی تبادل نظر برای رسیدن به حقیقت و معمولا بین دو نفر برگزار می شود و از ویژگی های آن این است که انصاف رعایت شده یعنی مبنای قضاوت انصاف باشد.

 

به گزارش برنا، او افزود: مناظره باید بین دو نفر و با یک سوال و موضوع باشد و وقت کافی در اختیار آنها گذاشته شود تا فرصت کافی برای جواب دادن داشته باشند. سوالات به این مهمی مثل تورم، نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی با ۴ دقیقه زمان، قابل تبیین نیست.

 

نمازی با بیان اینکه مناظره برای جاهایی است که کارکرد حزبی حاکم است و دو کاندیدا رقابت می کنند و وقت کافی برای پرداختن به موضوع دارند گفت: از اشکالاتی که خود کاندیداها داشتند این بود که کمتر به اصل سوال پرداختند و از موضوع خارج می شدند و مسائل دیگری را توضیح می دادند. راهکار برای مشکلی که مطرح شده بود نداشتند و صحبت ها شعارگونه بود. قول هایی که داده می شد هیچکدام توضیح نمی دادند که منابع مورد نیاز برای اجرای این وعده ای که داده می‌شود از کجا تامین خواهد شد. هرکسی می تواند ادعا کند مهم این است بگوید چگونه منابع مالی مورد نیاز را تامین خواهم کرد.

 

او ادامه داد: ایراد دیگر این بود که بیشتر به معلول پرداخته می شد، خوب همه می دانیم یکی از دلایل فشارهای اقتصادی تحریم هاست، کسی جز آقای همتی اسمی از تحریم نیاورد و یا مشکلاتی که در سیاست خارجی است.

 

نمازی اضافه کرد: در اولین مناظره صحبت هایی شد که از اختیارات رئیس جمهور نیست. مثلاً محسن رضایی می گفت که من اگر رئیس جمهور شوم دستور ممنوع الخروج شدن همتی را می دهم، ممنوع الخروج شدن که حکم آن از طریق مراجع قضایی باید صادر شود.

 

او افزود: یکی از ایرادهای بسیار چشمگیری که ذهن ها را آزرده کرد برخوردهای توهین آمیز زاکانی و رضایی بود. رضایی گفت که سیاه ترین دولت بعد از انقلاب دولت آقای روحانی است. وقتی صفت تفصیلی به کار می برد یعنی دولت های دیگر هم سیاه بودند اما این سیاه ترین است یا دولت را متهم به همراهی با آمریکا کرد. یا همتی به عنوان نماد دولت روحانی اینقدر مورد حمله قرار گرفت تا اینکه مجبور شود بگوید من را از بانک مرکزی برداشتند و مشکل من با آقای روحانی این بود که اقتصاد بلد نبود.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: یکی از اشکالات مناظره اول حمله به دولت بود، وقتی دولت آنجا نماینده ندارد نباید این همه، مورد اتهام قرار گیرد. سوالات کامل مورد پاسخگویی قرار نگرفت بلکه کلی گویی بود و خود کاندیدا به جای اینکه راهکار و برنامه ارائه بدهند مشکل تعریف می کردند که ما با این مشکلات روبرو هستیم. جلیلی که سعی می کرد رعایت کند به گونه ای جواب می داد که یکی دیگر باید این سوالات را جواب بدهد. ایراد دیگر افشاگری علیه همدیگر بود.

  

او تصریح کرد: مخالفان نظام در خارج باید خیلی زحمت می کشیدند تا بتوانند این حرف ها را به دست بیاورند. راحت توسط خود کاندیدا گفته شد. فکر می کردند کاندیدا را در تنگنا قرار می دهند ولی موجب آبروریزی برای نظام شد. در مجموع چندان راهنما برای انتخاب مردم نبود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------