آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

سازمان قضایی نیروهای مسلح: امکان مطالعه پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی برای وکلا و طرفین فراهم شد | کی‌یف خواهان پرداخت غرامت بیشتر شد



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: امکان مطالعه و ملاحظه پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی برای وکلا و اطرافیان این پرونده فراهم شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام شکرالله بهرامی روز چهارشنبه در حاشیه تودیع و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند دادگاه پرونده هواپیمای اوکراینی که برای ۱۰ نفر کیفرخواست صادر شده در جریان است و به زودی رسیدگی به آن در دادگاه انجام می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیروهای مسلح برای جامعه تولید امنیت می‌کنند و باید از مصونیت خاصی برخوردار باشند بنابراین در قانون اساسی یک مرجع اختصاصی به جرایم معدود نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند.

 

حجت‌الاسلام بهرامی اضافه کرد: اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستایی است که اولا نیروهای مسلح را از جرم دور کند و دوما شرایط بازاجتماعی شدن را فراهم کند تا بتوانند مجددا در بدنه نیروهای نظامی و انتظامی خدمت کنند.

 

وی گفت: هدف این است کسی به خود اجازه تخلف ندهد و اقتدار نیروهای مسلح حفظ شود و اگر کسی جرمی مرتکب شد به جرم او رسیدگی شده و او را به کار خود بازگرداند.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: مهمتر از همه این وظایف سازمان، پیشگیری و جلوگیری از ارتکاب جرم اهمیت بالاتری دارد که سازمان در این حوزه پیشقدم بوده است.

 

وی یادآور شد: طی ۲۰ سال چهار برنامه پنج ساله را اجرا کردیم که شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در ستاد کل نیروهای مسلح هم تشکیل شد و بخش‌های مختلف نظامی و انتظامی هم اقدامات گسترده‌ای در راستای پیشگیری انجام داده‌اند.

 

حجت‌الاسلام بهرامی اظهار داشت: در سال گذشته با وجود همه مشکلات و تنگناهای موجود اقتصادی، در میان نیروهای مسلح ۱۰ درصد کاهش جرم داشتیم.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در رابطه با طرح بازگشت به سنگر هم گفت: به سربازان فراری اطمینان می‌دهیم که در صورت بازگشت، از تعلیق کیفر و تعلیق مجازات استفاده می‌کنیم و این سربازان بلافاصله معرفی به خدمت می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه عدم بازگشت سربازان فراری به خدمت بر زندگی خانواده آنها و خودشان و آینده‌ آنها تاثیر منفی گذاشته است ادامه داد: در صورت بازگشت آنها به خدمت سربازی در پایان خدمت پرونده آنها با تخفیفات مناسبی که خودشان هم رضایت داشته باشند رسیدگی می‌شود.

 

معاون وزیر خارجه اوکراین: روابط تجاری و اقتصادی تهران و کی‌یف توسعه می‌یابد

وزارت خارجه اوکراین خواستار پرداخت غرامت بیشتر از سوی ایران به خانواده جان باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی شد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اوکراین فُرم، یوهنی یِنین معاون وزیر امور خارجه اوکراین درباره پرداخت غرامت از سوی ایران به خانواده جان باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی در گفت و گو با رادیو لیبرتی گفت: در مورد طرف ایران، می توانم بگویم که پرداخت غرامت به برخی خانواده ها، ایران را از مسئولیت قانونی بین المللی اش نمی رهاند. ایران نخواهد توانست از پرداخت غرامت خودداری کند. در جهان سابقه ندارد که قربانیان پس از سقوط یک هواپیما غرامت دریافت نکنند. 

 

ادو گفت: اوکراین مطمئن است که میزان توافق شده غرامت در مذاکرات بین دولت ها بالاتر از میزانی خواهد بود که به طور یکجانبه پیشنهاد شده است. 

 

او همچنین درباره زمان پرداخت غرامت گفت: متاسفانه، نمی توانم در چنین وضعیتی زمان دقیقی را که انجام خواهد شد، بگویم، به عوامل زیادی بستگی دارد. اما می توانم با اطمینان بگویم که کسی غرامت نگرفته باقی نخواهد ماند. تمامی منابع و کمک شرکایمان را به کار خواهیم گرفت تا از منافع کسانی که از این رخ داد غمبار لطمه دیده اند، صیانت کنیم. 

 

طبق گزارش ها، سفارت ایران در اوکراین در تاریخ ۷ ژوئن  آغاز پرداخت غرامت به خانواده جان باختگان این سانحه را اعلام کرد. 

 

 محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه که مسوول مذاکرات در این باره است، پیشتر تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

 

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه همچنین با تصریح و تاکید بر توصیه های ایران در گزارش نهایی در خصوص هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی از توجه ایکائو به آنها و تنظیم برنامه های کاری برای اجرایی کردن این توصیه ها، از هرگونه ابتکار یا برنامه ای برای ارتقاء ایمنی هوانوردی بین المللی استقبال کرد.

 

بهاروند البته با اشاره به "اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه‌ای"، نسبت به هرگونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد و اعلام کرد که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقاء‌ ایمنی هوانوردی نمی کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می گردد.

 

طبق این گزارش، تاکنون تعدادی از خانواده‌های جانباختگان غرامت را دریافت کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------