آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

رئیس قوه قضائیه: باید مشخص شود چرا برخی قضات به‌روشنی حکم خلاف داده‌اند



 رئیس قوه قضائیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
محسنی‌اژه‌ای در شورای‌عالی قوه قضائیه نسبت به برخی رویه‌های قضائی و نیز اطاله دادرسی در دادگاه‌ها اعتراض کرد و خواستار رفع این مشکل شد. 

به گزارش تسنیم، مرکز رسانه قوه قضائیه فیلم کوتاهی را منتشر کرده است که در آن همسر یکی از متهمان نسبت به اطاله دارسی پرونده همسر خود به رئیس دستگاه قضا انتقاد می‌کند. در ادامه این فیلم انتقاد و اعتراض محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه در خصوص برخی رویه‌های قضائی و اطاله دادرسی به نمایش در آمده است.

 

محسنی‌اژه‌‎ای در این جلسه با اشاره به دیدار همسر یکی از متهمان اقتصادی که پرونده وی به‌دلیل تردد بین شُعب دیوان‌عالی کشور دچار اطاله دادرسی شده است، این موضوع را که فردی از سال 96 در بازداشت باشد و دو سال فقط پرونده‎‌اش درگیر حل اختلاف باشد، غیر قابل قبول و دردناک دانست.

 

رئیس قوه قضائیه سپس با اشاره به مسئولیت اخلاقی همکاران قضائی در برابر خسارت‎های مادی و معنوی وارده به افراد در صورت کوتاهی در حسن انجام وظیفه، تأکید کرد: این که یک پرونده در تجدیدنظر نقض شود یا ماده 477 آن پذیرفته شود کافی نیست و اگر در یک پرونده حق کسی تضییع شود، نمی‎توانیم نزد خدا و مردم پاسخگو باشیم.

 

محسنی‌اژه‌‎ای به مسئولان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و دادسرای انتظامی قضات تأکید کرد؛ به‌صورت موردی به‌سراغ قضاتی بروند که با وجود روشن بودن پرونده، حکم خلاف شرع و قانون صادر کرده‎اند و از آنها توضیح بخواهند تا معلوم شود خدای ناکرده تصمیم و رأی آنها ناشی از غفلت یا سوءنیت بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------