آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نماینده مجلس: در کجای دنیا تمام مالیاتی که از مردم دریافت می‌کنند صرف پرداخت حقوق می‌شود؟



نماینده مجلس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بسیاری از کشورها هزینه‌هایی که از محل مالیات دریافت می‌کنند را صرف زیر ساخت‌های کشور می کنند به طوریکه هزینه مالیات باید صرف زیر ساخت های کشور شود . 

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه جدولی که در فضا مجازی مبنی بر سهم پائین استان فارس در بودجه 1401 در حال انتشار است به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: هرچند که بودجه سال آینده خوب و مناسب نیست اما متاسفانه ای عده ای از افراد با هدف به هم زدن وضعیت جامعه در حال انتشار چنین جدولی در فضای مجازی هستند.

 

به گزارش ایلنا علی رضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه به هیچ وجه به بودجه سال آینده اعتقادی ندارم،  ادامه داد: بودجه سال آینده تنها کفاف توزیع پول برای حقوق و هزینه های جاری کشور را می‌دهد.

 

بودجه 1401 تنها می‌تواند مشاغل خدماتی ایجاد کند

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه قطعا با بودجه سال آینده پیش بینی می شود فعالیت های عمرانی و اقدامات زیر بنایی در کشور انجام نخواهد شد به خبرنگار ایلنا گفت: ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر موضوعات ذکر شده بودجه سال آینده تورم زیادی خواهد داشت که این مهم سبب می شود در بخش تولیدی اشتغال انجام نشود و این در حالی است که طبق معیارها این بودجه تنها می تواند مشاغل خدماتی اشتغال ایجاد کند.

 

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه دولت در بیست سال گذشته بسیار حجیم شده ، افزود: افرادی که از هر گروهی در این مدت بر سر کار آمده‌اند تنها روزمرگی داشته‌اند و مسئولان بدون هیچ برنامه‌ریزی و توجهی به برنامه پنجم و ششم توسعه اقداماتی سطحی انجام دادند و تنها مسئولان مردم را فریب داده‌اند.

 

پاک فطرت با اشاره به اینکه مسئولان اگر طبق برنامه پنجم و ششم توسعه، امورات‌شان را پیش می‌بردند به هیچ وجه تورمی ایجاد نمی‌شد، افزود: متاسفانه مدیران در سال های گذشته دچار روزمرگی شده بودند و این در حالی است که اگر افراد طبق برنامه توسعه پنچم و ششم پیش رفته بودند دیگر شاهد نرخ تورم منفی و رشد اقتصادی و بالا بودن آمار بیکاری نبودیم.

 

حقوق نیروهای رسمی و شرکتی نباید متفاوت باشد

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه مدیران از سال‌های گذشته تاکنون بعد از تکیه زدن به صندلی‌ها طبق سلیقه شخصی و فریب دادن مردم هم فکر و هم جناحی‌های خود را در پست های مختلف منصوب کردند، گفت: مدیران در سال‌های گذشته با بسیاری از افراد و آشنایان قرار‌دادهایی را در قالب شرکتی، حجمی و ..... منعقد کرده و آن‌ها را بر سر کار آورده‌اند که در حال حاضر این افراد روی دست دولت افتاده‌اند که این مهم سبب شده تا نمایندگان هم هر روز به دنبال راهکار رسمی شدن نیروها و افزایش حقوق آن‌ها باشند و معتقدم که حقوق نیروهای شرکتی با رسمی نباید تفاوت داشته باشد.

 

پاک فطرت در ادامه با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا تعداد کارمندان به نسب جمعیت خیلی زیاد نیست، بیان کرد: متاسفانه درصد حقوق بگیران در کشور ایران به نسبت جمعیت بسیار زیاد است به طوری که در این بخش به جز در کشورهایی مانند امارات در دنیا رتبه اول را داریم.

 

دولت کشش پرداخت حقوق به این همه افراد را ندارد

وی با اشاره به اینکه در کشوری که تعداد زیادی گردشگر ندارد و از اقتصاد مناسب و پایداری برخوردار نیست دولت کشش پرداخت حقوق به این همه افراد را ندارد تصریح کرد: در کدام کشور تمام مالیاتی که از مردم دریافت می کنند صرف پرداخت حقوق می شود و این در حالی است که در بعضی از مواقع هم در این بخش و پرداخت پول با مشکل مواجه می شویم.

 

عضو کمیسیون عمران گفت: بسیاری از کشورها هزینه‌هایی که از محل مالیات دریافت می‌کنند را صرف زیر ساخت‌های کشور می کنند به طوریکه هزینه مالیات باید صرف زیر ساخت های کشور شود .

 

بودجه 1401 تفاوتی با بودجه 1400 ندارد

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه بودجه 1401 هیچ تفاوتی با بودجه سال جاری ندارد، افزود: شوربختانه در شرایط فعلی حتی 10 درصد از بودجه سال آینده را نمی توانیم به بخش عمرانی اختصاص دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای شده   که میزان استهلاک سرمایه به مراتب بیشتر از سرمایه گذار در حال انجام است، گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت جاده ها، زیر سازی ها، پل سازی ها، ناوگان هوایی، ریلی و ..... روز به روز در حال فرسوده شدن است که متاسفانه مشکلات موجود و نبود اعتبار سبب شده که نتوانیم جایگزین مناسبی داشته باشیم.

 

انتخاب مدیران بر اساس توانمندی و به دور از ارتباطات دامادی، رفاقتی حزبی شرایط را بهتر می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان انتخاب مدیران بر اساس توانمندی و به دور از هر نوع ارتباطی مانند رفاقتی، دامادی، حزبی و ..... می‌تواند شرایط را بهبود بخشند، افزود: متاسفانه در شرایط فعلی بعضی از افراد با مراجعه به نمایندگان با استناد به مسئول ستاد بودن خواستار دریافت پست مدیریتی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------