آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

روزنامه شرق:طرح صیانت، هم محدودسازی فضای مجازی است، هم مسدودسازی



طرح صیانت ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

روزنامه شرق درباره فرایند تصویب طرح صیانت در مجلس نوشت: نه‌فقط افکار عمومی، صاحبان کسب‌وکارهای مجازی و کارشناسان متعدد نسبت به نتایج زیان‌بار اجرائی‌شدن این طرح در صورت عدم اصلاح هشدار داده‌اند، بلکه حتی مرکز پژوهش‌های مجلس نیز آن را رد کرده و برخی مواد آن‌ را خلاف قانون اساسی تشخیص داده است.

 

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل تدوین قوانین ناکارآمد و تورم بالای قوانینی که اثربخشی لازم را در سالیان دراز نداشته‌اند، باید در همین بی‌توجهی به نظرات کارشناسی دید که در این جوابیه بر آن صحه گذاشته شده است. همچنین باید به سخنان مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد که به بهارستان‌نشینان توصیه فرمودند: «در مسائل حساس و مهم، ترجیح این است که به‌جای طرح، لایحه ارائه شود؛ زیرا موافقت دولت به‌عنوان مجری را به همراه دارد و همچنین از پشتوانه کار کارشناسی بدنه دولت نیز برخوردار است».

 

نادیده‌گرفتن کار کارشناسی و دقیق که مطمئنا با صرف هزینه گزاف از بیت‌المال انجام می‌شود، ظلم به نظام و مردم است.

 

از سویی دیگر، طرح‌ صیانت یک تلاش برای قانون‌گذاری عادی و معمول نیست و اهمیت موضوع چنان بوده که بیش از یک میلیون‌وصد هزار نفر نامه‌ای را خطاب به رئیس مجلس امضا کرده و خواستار لغو بررسی طرح شده‌اند که در بخشی از آن تأکید شده «این طرح به عقیده اکثر کارشناسان و متخصصان ازجمله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، بسیاری از حقوق کاربران را زیر پا گذاشته و خدمات بسیاری را در فضای مجازی محدود خواهد کرد»‌. بنابراین افکار عمومی بر نتایج زیان‌بار طرحی که اینترنت را محدود خواهد کرد، واقف است .

 

اینکه این طرح با همه نگرانی‌هایی که در رابطه با آن مطرح شده اسفند به شورای نگهبان ارسال خواهد شد، زنگ هشدار است زیرا ارسال طرحی که همچنان نگرانی‌های بسیاری درباره آن وجود دارد به شورای‌ نگهبان، جز تداعی‌کننده این جمله آقاتهرانی که «ما کار خودمان را خواهیم کرد» نیست.

 

محدودسازی‌ یا مسدودسازی

 نوری‌قزلجه  عضو کمیسیون طرح صیانت در گفت‌وگویی که به‌تازگی داشته است، تأکید کرده: «مسدودسازی و فیلترینگ در این طرح وجود دارد، اما با این عنوان در طرح آورده نشده، ولی نتیجه آن مسدودسازی است. ایرادات و اشکالات اساسی را هنور نتوانسته‌اند برطرف کنند و طرح جایگزینی وجود ندارد؛ به همین دلیل مبنای ما همان طرح اولیه است».اینکه در طرح صیانت همچنان بحث مسدودسازی به گواهی سخنان نماینده عضو کمیسیون وجود دارد، محلی برای دفاع از طرح در برابر محدودسازی نمی‌گذارد.

 

همچنین مجتبی توانگر، دیگر نماینده مجلس گفته است: «طرح موجود به ایجاد اعتماد بین مردم و نظام و تقویت اعتمادبه‌نفس جامعه کمکی نمی‌کند و نه‌تنها در راستای منویات رهبری نبوده است، بلکه بیش از آنکه بر توسعه فناوری بومی تأکید داشته باشد، به محدودیت، نفی و مانع‌تراشی برای کاربران و کسب‌وکارها پرداخته است و در مواردی تشدیدکننده تحریم‌ها و محدودیت‌هاست و مردم نسبت به هر تصمیمی که ثبات دسترسی به فضای مجازی را تهدید کند، حسی توأم با ترس، خشم و انزجار دارند».

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------