آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

لزوم ساماندهی واکنش‌های رییس جمهور



رییس جمهور ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری علاقه زیادی دارد که در سفرهای مختلف خود از اماکن عمومی بازدید کند و با مردم کوچه و خیابان ارتباط برقرار کند. برخی می‌گویند رئیسی تنها می‌خواهد که به این طریق برای خود اعتبار اجتماعی کسب کند و به افکار عمومی نشان دهد که او رئیس‌جمهوری مردمی است و به این شکل می‌خواهد مشکلات مردم را درک کند. 

 

به‌خصوص آن‌که حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق به‌شدت از این رفتار پرهیز می‌کرد تا حدی که حتی حامیان او منتقد این نوع رفتارش بودند و تأکید داشتند روحانی ارتباط خود را با بدنه جامعه قطع کرده است. حالا رئیسی به‌نوعی احتمالاً می‌خواهد این کمبود رفتار رئیس‌جمهوری سابق را جبران کند؛ اما این تلاش او هر بار حاشیه جدیدی برایش می‌سازد و دستمایه انتقاد فعالان اجتماعی و سیاسی می‌شود.

 

به‌تازگی ویدئویی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است که نشان می‌دهد سید ابراهیم رئیسی در جریان یکی از بازدیدهای اخیر خود از یک واحد تولیدی با کارکنان در حال صحبت است. یکی از کارکنان از دغدغه‌ها و مشکلات بانکی توضیح می‌دهد و تأکید می‌کند در موردی بااینکه فرد بدهی‌های بانکی را کامل پرداخت کرده و فقط در پرداخت سود بانک مشکل داشته ولی بانک وام‌دهنده اقدام به مصادره خانه فرد وام‌گیرنده کرده است. رئیسی در واکنش به بیان این مشکل، لحظه‌ای سکوت می‌کند و بعد بدون هیچ مقدمه‌ای می‌گوید: «به شما اینجا نهار داده‌اند؟» فرد در حال گفت‌وگو با رئیسی جواب می‌دهد: «ما ساعت دو (عصر) آمده‌ایم و خانه نهار خوردیم.» دوباره رئیسی می‌پرسد که «آیا به نیروهای شیفت قبلی نهار داده‌اند؟» بی‌اعتنایی رئیسی به سخنان و دغدغه‌های فرد موردانتقاد بسیاری قرار گرفته است.

 

 برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند درحالی‌که مردم دغدغه مشکلات کلان کشور را دارند، ولی رئیس‌جمهوری کشور بدون توجه به مشکلات اساسی تنها در یک اقدام نمایشی جویای وضعیت نهار کارکنان می‌شود. یکی از کاربران توییتر دیروز نوشت: «با فرض اینکه این کارکنان نهار نخورده باشند و شما به‌عنوان رئیس‌جمهوری دستور پیگیری می‌دهید و مشکلش را حل می‌کنید، درحالی‌که به دغدغه اصلی او یعنی بدهی بانکی و مسئله تسهیلات بانک‌ها بی‌توجه بوده‌اید.» این اولین بار نیست که دیدارها و سفرهای استانی رئیسی حاشیه‌ساز می‌شود. پیش‌ازاین هم فیلمی از سفر رئیسی به استان گیلان منتشرشده بود که فردی خود را شبیه میرزا کوچک خان درآورده و به رئیسی گلایه می‌کند که نگذاشتند من سخنرانی کنم، رئیسی با خنده می‌گوید «این‌که خیلی تیپش باحاله میذاشتید حرف بزنه.» رئیسی در سفر به استان لرستان هم واکنشی حاشیه‌ساز داشت.

 

فیلمی از بازدید او از قلعه فلک الاافلاک منتشرشده بود که نشان می‌داد درحالی‌که یکی از کارشناسان میراث فرهنگی تلاش می‌کند برای رئیسی از شرایط آثار باستانی این استان توضیح دهد، رئیسی بی‌اعتنا به سخنان او به‌یک‌باره شروع به صحبت با دیگران می‌کرد.

 

همدلی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------