آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

سعید جلیلی از حرف‌هایش عقب‌نشینی کرد



  سعید جلیلی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
​منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی گفت: ای‌کاش آقای جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر کنار نمی‌رفت تا مشخص می‌شد که بیش از ۳۰۰-۲۰۰ هزار رأی ندارد. 

به گزارش تازه نیوز و به نقل از نامه‌نیوز، سعید جلیلی این‌روزها حاشیه‌ساز شده است؛ چند روز پیش بود که گفته شد، او نامه‌ای ۲۰۰صفحه‌ای برای رهبر انقلاب ارسال کرده و در آن به تندی علیه سیاست خارجی دولت رئیسی و نحوه مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرده است اما روز گذشته بود که یکی از اعضای دفترش نامه مورد بحث را تکذیب کرد.

 

​منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «آقای جلیلی باید این میزان ادراک را داشته باشد که مطالب خارج از اراده ملی را مطرح نکند. او نباید آهنگ جدایی از خواست جمعی مردم را کوک کند. من نمی‌دانم واقعا این نامه را آقای جلیلی نوشته یا نه اما به هر حال شخصا با افکار او به خوبی آشنا هستم و می‌دانم درباره برجام و موضوع هسته‌ای چه‌طور فکر می‌کند. کاملا به یاد دارم که در کمیسیون امنیت ملی مجلس و کمیسیون برجام چه صحبت‌هایی را مطرح می‌کرد و به هر حال زمانی هم مسئولیت تیم مذاکره‌کننده ایرانی را برعهده داشت که البته به هیچ‌نتیجه‌ای نرسید».

 

او ادامه داد: «آقای جلیلی با نوع تفکراتی که دارد، شاید برای برخی قطبی سیاسی محسوب شود. او سعی کرد با طرح این نامه اخیر افکار عمومی جامعه را ارزیابی کند و ببیند که مردم به تفکرات او روی خوش نشان می‌دهند یا نه که دید نه مخاطب خاصی ندارد و به همین دلیل از مواضعش عقب‌نشینی کرد و حالا نامه تکذیب می‌شود. ای‌کاش آقای جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر کنار نمی‌رفت تا مشخص می‌شد که بیش از 300-200 هزار رأی ندارد».

 

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اساسا تیم مذاکره‌کننده با دستورالعمل مشخصی ادامه کار می‌دهد و یک نفر حتی رئیسی‌جمهور در این موضوع تصمیم‌گیرنده نهایی نیست و همه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی گرفته می‌شود و رهبری معظم هم راهبردها را تعیین کرده‌اند. بنابراین همه چه آقای جلیلی و چه هر فرد دیگری باید از تصمیمات این شورا حمایت کنیم و باید با هارمونی گوش‌نوار همگرایی ملت برای رسیدن به روزهای بهتر هماهنگ شویم».

 

حقیقت‌پور در پایان درباره اینکه آیا در آینده FATF هم پذیرفته می‌شود یا خیر، گفت: «پله پله؛ باید صبر کنیم. من تصور می‌کنم بعد از به نتیجه‌رسیدن مذاکرات تکلیف FATF هم مشخص می‌شود. اکنون رفته‌اند با کره‌ای صحبت کرده‌اند که هفت‌میلیارد دلار ایران آزاد شود. خب اگر قرار به آزادشدن این پول‌ها باشد، کره از چه مسیری می‌تواند منتقل کند؟ حتما آقایان فکر آنجا را هم کرده‌اند و می‌دانند که در نهایت باید FATF را هم بپذیریند».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------