آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ذوق زدگی کیهان از تجزیه اوکراین توسط پوتین/ پوتین دست بردار نخواهد بود!



 اوکراین,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

کیهان نوشت:سرانجام پس از هفته‌ها کشمکشِ سخت بین روسیه و غرب بر سر «اوکراین» کاری که به نوعی، هم انتظارش می‌رفت و هم نمی‌رفت! در شامگاه دوشنبه به وقت ایران اتفاق افتاد و روسیه رسماً اعلام کرد دیگر، منطقه «دونباس» را بخشی از خاک اوکراین نمی‌داند!

 

شاید تصور غالب این بود که روسیه می‌خواهد به اوکراین و حتی «کیف» مستقیما حمله نظامی کند و پوتین نیز بارها گفته بود چنین قصدی ندارد. پوتین با امضاء کاغذهایی اعلام کرد، این دو منطقه مهم را که سال 2014 اعلام استقلال کرده بودند، به رسمیت می‌شناسد و از این پس آنها را جمهوری‌های استقلال یافته وابسته به روسیه می‌داند. و بدین ترتیب در بازی شطرنج خطرناک آمریکا و روسیه همان‌طور که انتظار می‌رفت این سربازان پیاده دولت اوکراین بودند که بازنده شدند. شاید دولت اوکراین فراموش کرده بود که در جدال فیل‌ها این علف‌ها هستند که زیر دست و پا له می‌شوند.

 

پوتین چه گفت؟

رئیس‌جمهور روسیه شامگاه دوشنبه طی یک نطق تلویزیونی در کرملین اعلام کرد اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبانی تبدیل شده است که میدان را به سمت کودتا هدایت می‌کنند. او با بیان اینکه «اوکراین به کشوری غیر مستقل تبدیل شده که تحت کنترل آمریکا درآمده است» افزود: «رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند که این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است... آمریکا میلیون‌ها دلار در اوکراین خرج انقلاب‌های رنگی کرده است و امروز نئونازی‌ها سرنوشت ملت اوکراین را در دست گرفته‌اند! بنابراین این کشور تحت استعمار آمریکا و غرب است. قانونگذاران مجالس سفلی و علیای روسیه نیز در جلسات جداگانه قطعنامه پیشنهادی با موضوع تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را تایید و تصویب کردند.

 

ورود ارتش روسیه به شرق اوکراین

بلافاصله بعد از اینکه پوتین رسماً استقلال این دو منطقه جدایی طلب را به رسمیت شناخت به ارتش این کشور نیز دستور داد به منظور«حفظ صلح» وارد شرق اوکراین شوند.کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه از وزارت دفاع این کشور خواست تا با مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین توافقنامه‌ای برای اعزام ارتش جهت حفظ صلح در این مناطق امضا کند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: «پوتین از وزارت خارجه روسیه خواست تا رایزنی با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را برای برقراری روابط دیپلماتیک آغاز کند.» برخی رسانه‌های غربی مثل «رویترز» و «دیلی میل» نیز با انتشار تصاویر و ویدئوهایی اعلام کردند اولین یگان‌های ارتش روسیه وارد این دو منطقه شده‌اند.

 

 بسیاری از کارشناسان معتقدند، روسیه به این دلیل دست به چنین اقدامی علیه غرب زد که می‌دانست ناتو، در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد و عملا کاری جز تهدید و تحریم از دستش بر نخواهد آمد. ضمن اینکه این کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، چین نیز با توجه به نوع واکنش غرب به این رویکرد پوتین، نوع سیاست خود در برخورد با تایوان را تنظیم خواهد کرد!

 

پوتین دست بردار نخواهد بود

دیروز «دیلی میل» ضمن اعلام اینکه هزاران نیروی روس ظرف چند ساعت وارد این دو منطقه جدا شده از اوکراین شدند نوشت، پوتین دست بردار نخواهد بود و مناطق دیگری از اوکراین را از آن خود خواهد کرد بدون اینکه غرب بتواند کاری از پیش ببرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------