آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

نماینده مجلس: صحن مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است / اختصاص یارانه به زنجیره تولید راهکار دولت



نماینده مجلس ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: صحن مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است و دولت هم اطمینان داده که مسئله را مدیریت کند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

به  گزارش ایسکا نیوز؛ محسن زنگنه  با اشاره به فرمایشات مقام معطم رهبری مبنی بر اینکه در جامعه درگیر جنگ ترکیبی و شناختی شده‌ایم، اظهار کرد: مصداق این جنگ شناختی را می‌توان در حوزه حذف ارز ترجیحی مشاهده کرد که یک بزرگ‌نمایی در مورد آن اتفاق می‌افتد و کسانی را که دغدغه مردم را دارند را نگران می‌کند.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی سال گذشته به رغم همه ضعف‌ها در دولت آقای روحانی درخواست حذف ارز دولتی را داشت، افزود: در نهایت با نامه آقای روحانی به رهبر معظم انقلاب و پاسخ ایشان، مجلس به دولت اجازه داد که 6 ماه ارز ترجیحی را حفظ کند و با آمدن دولت جدید این ارز حذف شود.

 

وی با تأکید براینکه استدلال مجلس مبنی بر لزوم حذف ارز ترجیحی تغییر نکرده است، بیان کرد: امروز هم همان برنامه را در لایحه 1401 پیگیری می‌کنیم با این تفاوت که دولت آقای رئیسی عزمش برای رفع مشکلات اقتصاد کشور و مردم بیشتر از دولت قبل است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای جایگزین حذف ارز دولتی خاطرنشان کرد: دولت بسیار شفاف راهکارهای خود را بیان کرده است و گفته که دیگر ارز به حوزه‌ای نمی‌دهیم اما به صورت ریالی متناسب با شرایط هر کالایی را در زنجیره تولید تا انتهای حتی در خصوص مصرف کننده حمایت مالی می‌کنیم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت برای 170 هزار میلیارد برای حذف ارز ترجیحی تخصیص داده و مجلس هم بیش از 70 میلیون به آن اضافه کرد. اکنون حدود 250 هزار میلیارد تومان در تبصره 14 در اختیار دولت است و دولت اختیار دارد این مبلغ را هر کجا که لازم می‌بیند هزینه کند. یعنی می‌تواند مبلغ آن را فقط به مصرف کننده و خانوارها بدهد یا به صورت یارانه به بخش‌های مختلف در زنجیره تولید اختصاص دهد.

 

زنگنه گفت: مجلس بیش از این جایگهی ندارد که بخواهد درگیر اجرای کار شود. ضمن اینکه آقای رئیسی و معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه این اطمینان را به نمایندگان داده‌اند که مسئله به خوبی مدیریت شود تا مردم آسیب نبینند.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه درباره اینکه فضای صحن مجلس در خصوص حذف ارز دولتی چگونه است،  خاطرنشان کرد: موضوع ارز در بخش هزینه‌های بودجه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما با عزمی که از دولت سراغ دارم، معتقدم حذف ارز ترجیحی می‌تواند در صحن مجلس هم رأی بیاورد و نمایندگان با آن موافقت کنند.

 

وی با اشاره به 9 میلیاردی که کمیسیون تلفیق برای حذف ارز ترجیحی اختصاص داده است، تأکید کرد: کمیسیون تلفیق معادل 9 میلیارد ریال در تبصره 14 در نظر گرفته است. دولت اجازه دارد ارز را فقط با قیمت ETS بفروشد منتهی از 250 هزار میلیارد تومانی که دارد می‌تواند تا 9 میلیارد آن را براساس ارز ترجیحی محاسبه کند و مجلس این اجازه را به دولت داده است. لذا تلفیق هم موضوعی را در زمینه حفظ ارز ترجیحی مطرح نکرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------