آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

جعفرزاده ایمن آبادی: طرح صیانت هدفی جز انسداد اینترنت ندارد



 جعفرزاده ایمن آبادی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم می‌گوید ۱۸ نماینده مجلس با ۲.۲ درصد آرای مردمی کل کشور نمی‌توانند درباره موضوعی مثل اینترنت تصمیم بگیرند. رئیس و هیات رئیسه مجلس با روح آیین‌نامه داخلی و فلسفه‌های قانونی آشنا نیستند/ طرح صیانت در واقعیت در پی انسداد 

 به گزار اعتمادآنلاین، در شرایطی که معاونت قوانین مجلس رأی‌گیری کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را دارای ایراد خواند و هیات رئیسه مجلس این ایرادات را تایید کرد، رضا تقی‌پور رئیس کمیسیون ویژه کماکان می‌گوید تصویب کلیات این طرح در کمیسیون صورت گرفته و بعد از اتمام بررسی بودجه، کمیسیون ویژه وارد بررسی جزئیات این طرح می‌شود.

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس، درباره وضعیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایران گفت: در کشور ما بالغ بر ۴۰ میلیون آدم به طور مشخص تنها در اینستاگرام فعال هستند، حدود ۹ میلیون نفر از فضای اینستاگرام در حال کسب درآمد و ارتزاق‌اند و یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در این پلتفرم وجود دارد که این ۹ میلیون نفر در این موقعیت‌های شغلی فعالیت می‌کنند.

 

او تاکید کرد: از این رقم یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل، ۲۰۰ هزار شغل در ایران در موقعیت و سطح بین‌المللی شناخته شده است و همه این آمار تنها در بستر شبکه اینستاگرام قرار دارد.

 

اسم طرح صیانت فریبنده و دروغین است

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی یا نام جدید آن مبنی بر خدمات به کاربران نیز گفت: اطلاق عنوان صیانت از حقوق کاربر یا ارائه خدمات در فضای مجازی برای طرحی با این محتوا، خلاف واقعیت و دروغ به مردم است چراکه این طرح در واقعیت در پی انسداد اینترنت است.

 

طرح صیانت فاقد هر شرایطی برای اصل ۸۵ شدن بود

جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از اینکه طرح صیانت فاقد هر شرایطی برای بررسی مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی بود گفت: باید فلسفه قانون‌گذار در اصل ۸۵ را بخوانیم که می‌گوید طرح‌هایی که حساسیت اجتماعی ندارد و مربوط به بخش کوچکی از جامعه است با اختیاری که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به نمایندگان و مجلس داده می‌شود، در یک کمیسیون بررسی شود تا وقت همه مجلس گرفته نشود.

 

او ادامه داد: طرحی که ۸۵ میلیون نفر نسبت به آن حساس هستند، قابل استناد به اصل ۸۵ نبود چراکه روح این اصل می‌گوید قانون‌گذار این اختیار را دارد تا برای مسائل کوچک یا قوانین مربوط به یک درصد یا ۲ درصد جامعه، وقت کل مجلس را نگیرد.

 

نماینده ادوار مجلس درباره تجربه بررسی طرح‌ها در ادوار گذشته بر مبنای اصل ۸۵ قانون اساسی توضیح داد: به عنوان مثال طرحی درباره کتابخانه‌های کشور و اختلاف نظرشان با شهرداری بود که این اصل ۸۵ شد چراکه موضوعی بود که ضرورت نداشت وقت کل مجلس گرفته شود.

 

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه هیات رئیسه مجلس باید مانع از اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت می‌شد گفت: متاسفانه آقای قالیباف و هیات رئیسه مجلس با روح آیین‌نامه داخلی و فلسفه‌های قانونی آشنا نیستند.

 

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: نمایندگانی با ۲.۲ درصد آرای مردمی کل کشور نمی‌توانند درباره موضوعی مثل اینترنت که به همه مردم مرتبط می‌شود تصمیم بگیرند.

 

او همچنین گفت: بالاترین فرد در این مجموعه ۱۶ درصد آرای مردم را داشت، آیا این‌ افراد می‌توانند برای استفاده کل کشور از اینترنت و فضای مجازی تصمیم بگیرند؟

 

هنگام بررسی لایحه بودجه هیچ طرح و لایحه‌ای اجازه بررسی ندارد

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه اصل تشکیل جلسه کمیسیون ویژه و رأی‌گیری کلیات نیز غیرقانونی بود گفت: هنگام بررسی لایحه بودجه هیچ طرح و لایحه‌ای اجازه بررسی ندارد.

 

او در تشریح تخلفات رخ‌داده در این رأی‌گیری همچنین توضیح داد: مهم‌تر از همه اینکه کمیسیون نمی‌تواند هیچ نسخه‌ای از طرح به جز نسخه‌ای را که در صحن درباره اصل هشتاد و پنجی شدن آن رأی‌گیری شده در دستور کار بررسی یا رأی‌گیری قرار دهد.

 

رئیس سابق سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: من از دو سه نفر از نمایندگان پرسیدم و آنها دقیق نمی‌دانستند به کدام نسخه طرح صیانت رأی داده‌اند.

 

جعفرزده ایمن‌آبادی در پایان با بیان این جمله که «مجلس باید حریت داشته باشد و از بیرون دستور نگیرد» خاطرنشان کرد: با این مشکلات کسب‌وکار و معیشت در کشور ما، چه اصراری است بالغ بر ۹ میلیون نفر را از نان خوردن بیندازند؟! 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------