آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

انتقاد تند نمایندگان مجلس از دولت رئیسی؛ گرانی ۶۰ درصدی بسته های اینترنتی با کدام منطق صورت گرفته است؟



افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعتقاد دارد تعرفه‌های جدید اینترنت با حقوق وزیر همسان است اما با حقوق دانشجو و خانواده دانش آموز خیر.

 «علی موسوی»، نماینده مجلس با انتشار توییتی از افزایش قیمت بسته‌های اینترنت انتقاد کرد و نوشت:

 

«آقای وزیر ارتباطات. قیمت بسته‌های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است، با حقوق دانشجو و خانواده دانش آموز خیر! نمی‌توانید استعفا بدهید.»

افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

افزایش قیمت اینترنت ظلم به مردم است 

«مجتبی توانگر»، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس نیز در گفتگو با تسنیم افزایش قیمت اینترنت را منطقی ندانست:

 

«افزایش بیش از ۲ برابری تعرفه‌های اینترنت خانگی ظلم آشکار به مردم است. اینترنت سال‌هاست که دیگر یک کالای لوکس نیست و مردم بسیاری از امورات زندگی خود از خرید تا تحصیل را از طریق اینترنت انجام می‌دهند. چنین جهشی در قیمت اینترنت خانگی بر روی زندگی مردم تاثیر منفی خواهد گذاشت.»

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس می‌تواند مانع افزایش نرخ‌ها شود، گفت: «قیمت‌گذاری تعرفه‌های خدمات مخابراتی و اینترنت در اختیار سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات است. روی کاغذ مجوز قانونی برای افزایش قیمت داشته‌اند اما این افزایش دو برابری قیمت منطقی نیست و وزیر ارتباطات باید در این زمینه پاسخگو باشد. تعرفه اینترنت نباید افزایش یابد.»

 

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با بیان اینکه با توجه به سرکوب قیمت در سال‌های اخیر‌، ممکن است از نظر هزینه تمام شده ارائه خدمات، شرکت‌ها مجبور به افزایش قیمت باشند، گفت:

 

«دو مسئله مهم اینجا وجود دارد. نخست اینکه افزایش قیمت با این شیب تند برای اکثر خانوارها که مجبورند بخشی از هزینه روزمره زندگی را به خرید اینترنت اختصاص دهند مشکل ایجاد می‌کند و به همین دلیل نباید یک شبه چنین افزایش قیمتی رخ می داد. نکته دوم، ضرورت مداخله دولت و اختصاص منابع لازم و جبران بخشی از افزایش هزینه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت برای دسترسی ارزانتر عموم مردم به خدمات اینترنت است.»

 

گفتنی است طی یک هفته گذشته، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت با کاهش حجم مصرف منصفانه بسته‌های اینترنت خود، عملا دست به افزایش قیمت اینترنت زدند. این موضوع در روزهای اخیر با واکنش نمایندگان مجلس همراه شده و بسیاری از وزیر ارتباطات انتقاد کردند.

 

این درحالی است که زارع‌پور از چندی پیش بر ضرورت افزایش تعرفه اینترنت تاکید کرده بود.

 

نماینده مجلس: گرانی ۶۰ درصدی بسته های اینترنتی با کدام منطق صورت گرفته است؟ 

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از وزارت ارتباطات خواست که در رابطه با گران شدن بسته های اینترنتی تا ۶۰ درصد پاسخ دهد و اعلام کند که این کار با کدام منطق و توجیه صورت گرفته است. 

افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایسنا، مسلم صالحی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود دو ماه قبل نامه ای به جنابعالی نوشتم و تقریبا ۱۰ مساله مبتلابه جهاد کشاورزی را ذکر کردم ولی دریغ از اینکه جوابی از دفتر جنابعالی شنیده یا دریافت کرده باشیم.

 

وی افزود: در بحث گرانی میوه در یک ماه اخیر شاهد افزایش قیمت سرسام آور محصولات کشاورزی هستیم، ان شاءالله جهاد کشاورزی و وزیر صمت بر بازار کنترل داشته باشند؛ چرا که شرایط به گونه ای است که برخی از میوه ها بیش از ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به دست مردم می رسد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص بحث نهاده های دامی نیز که باعث کشتار دام های مولد شده به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد و گفت: آقای ساداتی نژاد شما قول دادید که بحث نهاده های دامی را حل کنید و با توجه به حذف ارز ترجیحی و واگذاری آن به دولت که چگونه این موضوع را مدیریت کند، می طلبد که هر چه سریع‌تر در این موضوع ورود کنید.

 

صالحی در رابطه با قاچاق آرد و صادرات ماکارونی به کشورهای همسایه متذکر شد: این موضوع می تواند تهدید جدی با توجه به خشکسالی های اخیر در کشور باشد.

 

وی در رابطه با گران شدن بسته های اینترنتی تا ۶۰ درصد به وزیر ارتباطات نیز تذکر داد و گفت: این کار با کدام منطق و توجیه صورت گرفته است؟ آیا سایت های جدیدی را احداث کرده اید؟ آیا خدمات جدیدی ارائه کرده اید؟ آیا کمیت و کیفیت خدمات شما افزایش پیدا کرده است؟

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به وزیر بهداشت و درمان نیز در رابطه با کمبود دارو و گرانی آن تذکر داد و بیان کرد: شما در کمیسیون تلفیق و صحن قول داید که اگر ارز ترجیحی حذف شود، بر قیمت داروها تاثیری نگذارد اما متاسفانه شاهد افزایش قیمت هستیم.

 

نماینده مردم اقلید به وزیر ورزش و جوانان در رابطه با پروژه های نیمه تمام شهرستان ها و عدم توزیع عادلانه اعتبارات تذکر داد و گفت: قبل از اینکه سوالی مطرح شود، سریع تر به این موضوع رسیدگی کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------