آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

مجلس: مخالفت با واردات خودرو نشانگر رانت و فساد در تولید و توزیع خودرو است/ افزایش قیمت خودرو داد مردم را درآورده است



واردات خودرو  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
انتقاد تند نمایندگان مجلس از رانت خودروی,رانت در مجمع تشخیص مصلحت نظام

نماینده مردم بهار و کبوتر آهنگ گفت که مخالفت با واردات خودرو نشان داد که رانت‌ها و فساد موجود در تولید و توزیع خودرو موضوعی غیرقابل کتمان است. 

 به گزارش ایسنا، فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت‌ها و کوچک شدن سفره اقشار کم درآمد جامعه انتقاد کرد و گفت: خودرو به آرزویی دست نیافتنی برای مردم و به پاشنه آشیل دولت بدل شده است. افزایش قیمت خودرو در کنار کاهش کیفیت آن به هیچ وجه قابل توجیه نیست. مخالفت با واردات خودرو نشان داد که رانت‌ها و فساد موجود در تولید و توزیع خودرو موضوعی غیرقابل کتمان است. هر چند که دولت در جریان تصویب بودجه تعهد داده بود که قبل از حذف ارز ترجیحی برنامه جامعی برای خودرو ارائه کند، تا کنون دولت طرح جامعی در این زمینه ارائه نکرده است.

 

این عضو مجمع نمایندگان استان همدان ضمن درخواست از دولت برای ورود جدی به افزایش قیمت‌ها گفت: در چارچوب سیاست‌های کلان ابلاغی رهبری، همه دولت‌ها موظف به توسعه پایدار کشاورزی با حفاظت از منابع طبیعی پایه با تاکید بر تولید منابع داخلی و نیل به خودکفایی در محصولات اساسی، ارتقا سطح سلامت محصولات تا استاندارد جهانی، اصلاح ساختار و نظام و بهره برداری، نوسازی نظام کشاورزی بر مبنای دانش نوین، ارتقای بهره‌وری از آب در تولید نهاده‌های کشاروزی، ارتقا سطح زندگی روستائیان، کشاورزان، و عشایر و رفع فقر هستند.

 

دولت برنامه‌ای برای کاهش نزولات آسمانی ندارد

نماینده مردم بهار و کبوتر آهنگ در مجلس درباره کاهش نزولات آسمانی گفت: این موضوع در بیشتر نقاط کشور کشاورزان را نگران کرده است. به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای جبران این خسارت ندارد. کشاورزان به حال خود رها شده‌اند. از دولت می‌خواهم که برنامه خود در زمینه مالی و بانکی، بخشش یا تخفیف تسهیلات پرداختی، نحوه تأمین نیازهای غذایی کشور ارائه کند.

 

طبیعی است که روسیه اقدامات ناتو را مخالف منافع ملی خودش بداند

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت: توسعه طلبی ناتو و تلاش برای گسترش به شرق، محیط بین المللی و منطقه‌ای را با چالش مواجه کرده است. این جریان با مقاومت کشورهای منطقه همراه خواهد بود. طبیعی است که دولت روسیه اقدامات غرب و ناتو در حوزه امنیتی خود را مخالف منافع و مصالح ملی خودش بنامد و به آن ورود کند.

 

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان اوکراینی تاکید کرد: روسیه باید برای راهبردهای کلان غرب استراتژی دیگری در پیش گیرد.

 

توسلی در پایان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون اساسی بر اساس رعایت اصل عزت حکمت و مصلحت است. همانطور که بی‌وجهی و سکوت غرب در قبال جناح ائتلاف در یمن و سوریه را محکوم می‌کند، قتل و آوارگی مردم اوکراین را نیز تأیید نمی‌کند. گسترش روابط منطقه‌ای و همکاری‌های دو یا چند جانبه در تقویت روابط سازنده با کشورهای غیرمتخاصم و مقابله با افزون‌خواهی و تک قطبی شدن جهان از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی است.

 

لاجوردی:‌ افزایش قیمت خودرو داد مردم را درآورده است

یک عضو کمیسیون فرهنگی درباه رای استمزاجی مجلس و تصویب بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: باید در این مورد تجدید نظر شود.

 

 زهره سادات لاجوردی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به مسئولان اجرایی کشور، گفت: آقای رئیس جمهور نسبت به تعیین دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسریع کند. با وجود گذشت ۵ ماه از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هنوز ستاد آن تشکیل نشده و برای اینکه مواد این قانون اجرایی شود، حتما لازم است که ستاد تشکیل شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت خودروگفت: این مسائل حقیقتا داد مردم را درآورده و با وجود تذکرات پیاپی ما تأثیری را نمی‌بینیم و اقدام شایسته‌ای به عمل نمی‌آید.

 

لاجوردی گفت: تولیدکنندگانی که در شهرک‌های صنعتی زمین خریداری کرده بودند اما به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا و تحریم‌ها، در واردات تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده خودشان، قادر نشدند که تا تاریخ مقرر بهره‌برداری کنند. شرکت حکم خلع ید آنها را از مراجع قضایی گرفته در حالی که اغلب آنها در حال حاضر آماده تولید هستند و می‌توانند صنعتشان را راه اندازی کنند اما آنها را مجبور به خریداری زمین کرده و یا اینکه زمینشان را ترک کنند.

 

اعطای زمین رایگان به سرمایه‌دار ایرانی در کشورهای همسایه، موجب فرار سرمایه ایرانی می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به شعار سال ۱۴۰۱ به ضرورت مقابله با رکود اقتصادی تأکید کرد و گفت: در شرایطی که برخی از کشورهای همسایه با اعطای زمین رایگان، سرمایه‌دار ایرانی را جذب می‌کنند، چنین اقداماتی موجب فرار سرمایه ایرانی می‌شود، لازم است که تمهیدات لازم را در این زمینه انجام دهیم. همچنین با توجه به وضوح آنچه در بخش‌های اقتصادی در سنوات قبل شاهد بودیم و همچنین نص صریح سخنان رئیس جمهور مبنی بر عدم استفاده از مسببان وضع موجود، لازم است که این در این رابطه اقدامات لازم انجام شود.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: رأی استمزاجی مجلس برای فضای مجازی که در جلسه غیرعلنی مجلس گرفته شد، قانونی نبود و باید در این مورد تجدید نظر شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------