آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

نماینده مجلس: اینترنت برای قشر مرفه جامعه گران شود❗️



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم، ۷۰ درصد شبکه اینترنت را در اختیار دارند که آنها قشر مرفه جامعه تعریف می شوند و در همین راستا اگر قرار بر افزایش قیمت اینترنت است، به جای آنکه دانش آموزان، دانشجویان، خبرنگاران و اقشار ضعیف جامعه را درگیر کند، باید برای این قشر لحاظ شود. 

 به گزارش سیتنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی پیرامون افزایش اخیر تعرفه‌های اینترنت توسط برخی اپراتورها، گفت: حدود ۴۱ درصد مردم در ماه تقریبا دو گیگابایت اینترنت مصرف می کنند که این تعداد توان مالی بالایی ندارند و گران کردن اینترنت برای این بخش، جز آسیب آورده‌ی دیگری ندارد و در معنایی دیگر می توان گفت که این قشر را از مصرف اینترنت محروم می کنند.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران از این فضا برای افزایش ظرفیت های علمی خود استفاده می کنند و افزایش قیمت اینترنت حتما به عمق دانش آنها آسیب خواهد زد و باید برای آنها چاره اندیشی شود.

 

وی تاکید کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم، ۷۰ درصد شبکه اینترنت را در اختیار دارند که آنها قشر مرفه جامعه تعریف می شوند و در همین راستا اگر قرار بر افزایش قیمت اینترنت است، به جای آنکه دانش آموزان، دانشجویان، خبرنگاران و اقشار ضعیف جامعه را درگیر کند، باید برای این قشر لحاظ شود.

 

سلیمی بیان کرد: اپراتورها در سالهای اخیر به دلیل عدم توانایی مالی نتوانستند در زیرساخت ها سرمایه گذاری کنند و اکنون اگر با همین شیوه دسترسی به اینترنت صورت گیرد، در نهایت با قطعی کامل اینترنت مواجه خواهیم شد.

 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت گذشته، علی رغم فرسودگی زیرساخت ها، سرمایه گذاری لازم در این زمینه انجام نشده و اکنون که ترافیک بالا رفته است با مشکلات متعدد مواجه‌ایم و دلیل قطعی و وصلی اخیر اینترنت نیز همین موضوع است.

 

سلیمی توضیح داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سیاست خود را درباره اینترنت اعلام نکرده است و همین موضوع باعث نگرانی شده است.

 

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: ما به شدت با افزایش قیمت اینترنت برای دانش آموزان و دانشجویان و اقشار ضعیف مخالف هستیم و اگر بنا بر افزایش قیمت اینترنت با هدف درآمدزایی و در نهایت توسعه زیرساخت ها است، باید برای اقشار مرفه اتفاق افتد.

 

وی در پایان اضافه کرد: ایران با نگاه به قدرت خرید مردم و نرخ برابری دلار، سومین کشور در دنیا با اینترنت ارزان است، اما مردم ما در حال حاضر به دلیل فشارهای اقتصادی با مشکل جدی مواجه هستند و نباید همه را به یک چوب راند.

 

یک نماینده: اگر در جایگاه دولت بودم اینترنت را رایگان می‌کردم

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش قیمت اینترنت در این مقطع به صلاح نیست و نباید برای اینترنت قیمت هایی درنظر گرفته شود که هزینه سبد خانوار را افزایش دهد.

 

علی بابایی کارنامی با اشاره به افزایش قیمت اینترنت و کاهش کیفیت آن، با بیان اینکه مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ خط قرمزی را برای دولت تعیین کرد، اظهار کرد: در تمام اقلام و شاخص های کالا و خدماتی که دولت باید ارائه دهد خط قرمز ما عدم ایجاد تورم و افزایش قیمت است و منطق حاکم بر ارائه خدمات و قیمت کالا باید به نفع مصرف کننده باشد.

 

مردم برای اشتغال و تحصیل به اینترنت نیاز دارند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با بیان اینکه مردم به ویژه در ایام کرونا از ظرفیت اینترنت برای توسعه کسب و کارهای خود استفاده کردند و دانش آموزان و دانشجویان نیز از این فضا برای افزایش ظرفیت های علمی استفاده می کنند، اظهار کرد: مجلس قطعا با افزایش قیمت اینترنت مخالف است و افزایش قیمت اینترنت در این مقطع به صلاح نیست.

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده اگر در جایگاه دولت بودم حتی اینترنت را رایگان در اختیار این اقشار قرار می دادم، نباید برای اینترنت قیمت هایی درنظر گرفته شود که هزینه سبد خانوار را افزایش دهد، به ویژه برای اقشار آسیب پذیر جامعه که خیلی برای ما مهم هستند. ما افزایش قیمت ها به این سبک را قبول نداریم.

 

گلایه از کیفیت اینترنت بسیار است

بابایی کارنامی در پایان با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت اینترنت تصریح کرد: توسعه زیرساخت های مخابراتی و سازوکارهای مرتبط با اینترنت بسیار حائز اهمیت است چراکه کیفیت موجود قابل قبول نیست. ما در استان های شمالی با مشکلات زیادی مواجه هستیم که جای نقد بسیار است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------