انتقاد تند نماینده مجلس از گرانی اقلام خوراکی، خودرو، دارو و کاهش ارزش پول ملی



 عباس مقتدایی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه رییس جمهور باید تکلیف کالاهای اساسی را به صراحت مشخص کند، گفت: دولت باید به تقویت روندها و تصحیح خطاهای مدیریتی پرداخته و به وضعیت بازار دارو، خودرو، کالاهای اساسی و کاهش ارزش پول ملی رسیدگی کند.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهور، گفت: تعبیر امیرالمومنین(ع) به حاکمان آن است که اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَةِ السُّفْلَى مِنَ الَّذِینَ لاَ حِیلَةَ لَهُمْ. آقای رییس جمهور امروز شما باید تکلیف کالاهای اساسی را به صراحت مشخص کنید تا مردم احساس کنند که کسانی در دولت به طور ویژه به فکر آنها هستند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در مجلس از یارانه‌ای که باید برای مردم میدیدیم و به آنها اختصاص می دادیم، این کار را انجام دادیم و حمایت خود را انجام دادیم، اکنون دولت است و شخص شما و همکارانتان هستید که باید نگرانی از سفره و معیشت مردم را در عمل و با کارهای خودتان رفع کرده و پیام آن را در عمل به مردم اعلام کنید.

 

مقتدایی اظهار کرد: اقای رئیس جمهور،  امروز مجلس برای کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی رقم‌های بسیار خوبی را در بودجه دیده اما این‌ها کفایت نمی‌کند و باید از طریق خاصی که دولت آن را تدبیر می‌کند و لایحه ارائه می‌کند، آن ها، را دنبال کنید. اگر امروز مجلس برای اشتغال مردم محروم قدمی برداشته، اگر مجلس برای اینکه بتواند عدالت را در سطوح مختلف جامعه اجرا کند بودجه را به نحو شایسته در اختیار شما قرار داده، شما باید از این سرمایه عظیم اعتماد نمایندگان ملت و ملت به نحو شایسته استفاده کنید.

 

وی خطاب به ملت، تصریح کرد: ما ۵ درصد از منابع واردات خودرو را در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی قرار دادیم، سهام عدالت را برای جا ماندگانی که مددجوی بهزیستی بودند، مشخص کردیم، امروز به صراحت از زبان ملت ایران عرض می‌کنم که گرانی کالاهای اساسی، گرانی اقلام خوراکی، گرانی خودرو، گرانی دارو و کاهش ارزش پول ملی، نفس و حیات و معیشت مردم را در اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار پایین‌تر دچار زحمت کرده است.

 

مقتدایی خطاب به رییس جمهور و وزرای دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: تقویت روندها و تصحیح خطاهای مدیریتی توقع مجلس از شما است، البته دست ما بسته نیست، ما می‌توانیم از ابزارهای نظارتی استفاده کنیم ولی می‌بینید همین امروز هم دیدید که مجلس به دنبال تقویت دولت برای تقویت کلیت نظام است، توقع است که شما کارها را جدی‌تر دنبال کنید.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: آقای رییس جمهور من معتقدم و اصرار دارم که شما با وقت‌گذاری یک روزه در بعضی از زمینه‌ها با وقت‌گذاری یک هفته‌ای یا حداکثر یکی، دو ماهه می‌توانید بعضی از موضوعات و مسائل را حل کنید، آیا واقعا موضوع خودرو با قانونی که مجلس داده است قابل حل نیست؟ آیا واقعا موضوع آب که شما شورای عالی آن را در اختیار دارید قابل حل نیست که اینقدر ما نمایندگان باید در مورد آب و خودرو صحبت کنیم؟ آیا موضوع نان که امروز نان ساندویچی و ماکارونی در کشور گران شده یا در حال گران شدن است قابل حل نیست؟ شما نباید نسبت به این موضوعات با جدیت بیشتر وقت بگذارید؟ آیا موضوع دارو و گرانی آن به اندازه‌ای اهمیت ندارد که آقای رییس جمهور و مسئولان کشور یک روز کامل را به آن اختصاص دهند؟

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به نظر می‌رسد بسیاری از موضوعاتی از این جنس مثل موضوعات مربوط به فرهنگیان و پاداش پایان خدمت آنها، مطالبات پرستاران و بسیاری از مطالبات دیگری که کارگران، بازنشستگان، فرهنگیان و مجموعه‌های متعدد و متفاوت لشکری، نیروهای انتظامی و نظامی دارند از جمله موضوعاتی است که آقای رییس جمهور باید به آنها رسیدگی کنید. این مجلس با تمام توان به دنبال تقویت نظام اسلامی است از این فرصت‌ها استفاده کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------