آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

حمله به برجام به خاطر مرحله دوم انتخابات است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

برخی می خواهند دولت نتواند از ابزار برجام برای مقاصد سیاسی خودش استفاده کند.

در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حمله به برجام توافق هسته‌‌ای دوباره در دستور کار مخالفان و منتقدان دولت قرار گرفته است. حسین کنعانی مقدم،دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی از جمله اصولگرایانی است که براین موضوع تاکید می‌کند و می‌گوید: ما نباید با بحث برجام برخورد سیاسی و غوغا سالاری انجام دهیم و دنبال این باشیم که در آستانه دوره دوم انتخابات یا انتخابات آینده ریاست جمهوری به عنوان ابزاری برای برخورد با جرائم سیاسی از آن استفاده کنیم.


وی معتقد است: این تصور در بعضی از سیاسیون ممکن است وجود داشته باشد که در مجلس شورای اسلامی خیلی از کسانی که هوادار دولت بودند و رای آوردند اینها به خاطر این بوده که دولت با بحث برجام کارآمدی خودشان را نشان داده واین تبلیغات وسیع را برای دولت داشته لذا از این طریق می‌خواهند این ابزار را خنثی کنند تا دولت نتواند از ابزار برجام برای مقاصد سیاسی خودش استفاده کند.


مشروح  گفتگو در ادامه می‌آید:
دلیلی که خیلی از منتقدین دولت، مانع از اجرای برجام می‌شوند چیست؟
یک مکانیزیمی در بحث برجام در مجلس به تصویب رسید مبنی براینکه شورای امنیت ملی مسئولیت نظارت و کنترل را با توجه به آن کمیته بر عهده دارد؛ اینکه هر کسی درهر جایی با توجه به برداشت‌های خودش بخواهد در خصوص نحوه اجرای برجام قضاوت کند. به نظر من، یک نوع تشویش اذهان عمومی است. اگر مسئولیت این کار بر عهده نهادی قرار داده شده که بر اساس قوانین و مصوبات مجلس و زیر نظر خود مقام معظم رهبری است قاعدتا شورای امنیت باید در این خصوص گزارش‌های خودش را بدهد و آن مکانیزم هم برای این بود که مجریان و مسئولان برجام گزارش‌های عملکرد خودشان را به مجلس شورای اسلامی ارائه بدهند.


 شما علت جوسازی اخیر علیه توافق هسته‌‌ای در داخل کشور را چه می‌دانید؟
ما نباید با بحث برجام برخورد سیاسی و غوغا سالاری انجام دهیم و دنبال این باشیم که در آستانه دوره دوم انتخابات یا انتخابات آینده ریاست جمهوری به عنوان ابزاری برای برخورد با جرائم سیاسی از آن استفاده کنیم.


متاسفانه چنین اقدامی دارد صورت می‌گیرد دلیل اصلی این سنگ اندازی را در چه می‌بینید؟
به نظر من مسائل سیاسی که درداخل کشور وجود دارد بعضی به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنند، برخی برای دور دوم انتخابات شورای اسلامی  کاندیدا هستند. بحث انتخابات آینده مجلس است، بعضی‌ها که دنبال این هستند که از این ابزار سیاسی استفاده کنند باید مسئولان قضیه با آنها برخورد کنند.


فکر نمی‌کنید یکی از دلایلش این است که می‌خواهند دولت را ناکارآمد نشان دهند ؟
این تصور در بعضی از سیاسیون ممکن است وجود داشته باشد که در مجلس شورای اسلامی خیلی از کسانی که هوادار دولت بودند و رای آوردند اینها به خاطر این بوده که دولت با بحث برجام کارآمدی خودشان را نشان داده واین تبلیغات وسیع را برای دولت داشته لذا از این طریق می‌خواهند این ابزار راخنثی کنند تا دولت نتواند از ابزار برجام برای مقاصد سیاسی خودش استفاده کند.


آیا موفق هم می‌شوند ؟
به نظر می‌رسد مردم ما از یک بلوغ سیاسی برخورددارند که این جو سازی‌ها و غوغا سالاری‌ها نمی‌تواند تغییری درروند تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های کشور قرار بگیرد.


اخبار سیاسی -  روزان 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------