آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

حداد از چه نگران است؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,حدادعاد

حدادعادل كه رقابت را به عارف در تهران به طرز عجيبي واگذار كرد با ديدن فعاليت‌هاي ستاد عارف و در حالي كه چند روز از تبليغات انتخابات هم گذشته است، به اين نتيجه رسيد كه بايد مصاحبه‌اي انجام دهد تا حاصل انتخابات 10 ارديبهشت يكبار ديگر به پاي او نوشته نشود....

به  گزارش انتخاب  ؛  به نظر مي رسد واهمه از تكرار نتيجه انتخابات تهران در دور دوم ، حدادعادل را وادار كرده تا مسئوليت شكست احتمالي را به گردن دولت بيندازد.

كمتر از يك هفته تا برگزاري دور دوم انتخابات مجلس باقي است. در اين فرصت كوتاه كه حتي تبليغات انتخاباتي نيز آغاز شده است، سخنگوي ائتلاف اصولگرايان خبر از تشكيل جلسه اين ائتلاف مي‌دهد. ائتلاف كه قاعدتا بايد كار را بسيار زودتر از اين آغاز مي‌كرد، اما نكرد و امروز قصد دارد كم‌كاري و عدم اقبال مردمي را به پاي دولت گذاشته و به جاي پذيرش «مسئوليت به شكست كشيدن اصولگرايان»، دولت را متهم به تخلف كند، تا از اين رهگذر از زيربار نقد اصولگرايان رهايي پيدا كند.

با اين حال اين جسارت نيز وجود ندارد كه دولت را آشكارا به تخلفي كه مدنظرش است، متهم كنند. از همين رو تنها به ذكر اين نكته اكتفا مي‌كند كه برخي مسئولين «آشکارا گرایش خود را به یک جریان سیاسی اعلام می‌کنند و در مجامع، مردم را به رأی دادن به نامزدهای یک جریان خاص دعوت می‌کنند و مسئولان استانی را تشویق می‌کنند که امکانات را در اختیار نامزدهای خاصی بگذارند.»

اينكه يك فرد تمايلش را به يك جريان (نه يك فرد) آشكار كند، كاملا طبيعي است و اگر هم آشكار نكند، به طور طبيعي مشخص است كه در چه جرياني قرار دارد. اما سخنگوي ائتلاف اصولگرايان به خوبي آگاه است كه اين انتخابات (با توجه به شرايط موجود و تفاوت ديدگاه‌هاي شوراي نگهبان و دولت) در دور اول بدون حاشيه برگزار شد. اينجا با آقاي حداد موافقيم كه «نبايد به حاشيه سازها» راي داد. حاشيه‌سازاني كه سعي مي‌كنند از «هيچ»، كلاهي براي توجيه شكست بسازند.

حدادعادل كه رقابت را به عارف در تهران به طرز عجيبي واگذار كرد با ديدن فعاليت‌هاي ستاد عارف و در حالي كه چند روز از تبليغات انتخابات هم گذشته است، به اين نتيجه رسيد كه بايد مصاحبه‌اي انجام دهد تا حاصل انتخابات 10 ارديبهشت يكبار ديگر به پاي او نوشته نشود. اين فرار به جلو، و پرتاب توپ به زمين دولت، براي اين بود كه اصولگرايان مجموعه رفتارهاي ائتلاف را سبب باخت آنها در تهران ارزيابي مي‌كنند. ليستي كه در تهران آنها را به شكست رهنمون ساخت، حاصل تلاش‌هاي يك ساله آقاي حدادعادل بود. او در مصاحبه با سالنامه مثلث كه اواخر سال 93 منتشر شد، خبر داده بود كه جلساتي در زمينه وحدت اصولگرايان را آغاز كرده است.

در حالي كه حتي يك نفر از ليستي كه آقاي حداد مسئول تهيه آن بود نتوانست از تهران راهي مجلس شود، او معتقد است كه اصلاح طلبان با يك «تفاوت جزئي» در تهران به پيروزي رسيده‌اند. اين عجيب‌ترين اظهارنظر در اين باره بود. درحالي كه نتيجه انتخابات نشان داد كه آقاي حداد خودشان در جايي ايستادند كه از آنجا به بعد هيچ كس به انتخابات راه پيدا نكرد و به نوعي سرليست بازندگان انتخابات 7 اسفند بود.

به علاوه رئيس‌ائتلاف اصولگرايان در حالي از دخالت دولت در مجلس حرف مي‌زند كه سابقه مجلس هفتم و هشتم از حافظه تاريخي بسياري هنوز پاك نشده است. آقاي حداد مي‌گويد: «در جلسه شورای ائتلاف تصریح شد که مجلسی که نمایندگان آن با دخالت و حمایت دولت انتخاب شوند، نمی‌توانند یک مجلس مستقل را تشکیل دهند و از حقوق مردم دفاع کنند.» اين درحالي است كه براساس اسناد موجود و اقرار خود محمدرضا رحيمي در نامه معروفش، او به برخي كانديداهاي اصولگرايان كمك كرد تا به مجلس هشتم راه پيدا كنند.  جالب‌تر اينكه بدانيم محمدرضا رحيمي در مجلس هفتم رئيس ديوان محاسبات بود. ديواني كه رياست آن را رئيس‌مجلس انتصاب مي‌كند و رياست مجلس هفتم بر عهده حدادعادل بود.

همچنين مي‌توان اظهارات يكي از نمايندگان مجلس هستم استناد كرد. حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی به عنوان نماینده مجلس هفتم در مورد نحوه به رياست رسيدن يك «غيرمعم» در اين مجلس گفته بود: «در مجلس هفتم به هیچ وجه حاضر نبودند ریاست مجلس را یک روحانی به دست بگیرد....آقای فاکر در آن مجلس حضور داشتند که خب حیله هایی به کار رفت که رئیس روحاني نباشد، خیلی بد بود. آنها آنچه در اخلاق نمی گنجید، انجام دادند تا بتوانند رئیس را غیرمعمم بگذارند و موفق شدند.»

او همچنين قضاوتش در مورد مجلس هفتم را اينگونه بيان مي‌كند: مجلس هفتم از راس امور بودن خارج شد و تبدیل به یک مجلس تابع شد. نمی خواهم بگویم که اخلاق ماکیاولی داشتند اما شبیه این اخلاق را به کار بردند، به حدی که شورای نگهبان را هم متزلزل کرد و کسی را به عنوان رجل سیاسی مطرح کرد که الفبای سیاست را نمی دانست.(انتخاب، 3/11/945)

نگراني آقاي حداد را مي‌توان از اين جملات به روشني دريافت: «امروز آقایان می‌گویند که ما در مرحله اول انتخابات پیروز بوده‌ایم و از مردم می‌خواهیم که این پیروزی را در مرحله دوم به پایان برسانید.» بعد از اينكه ائتلاف اصولگرايان در تهران با «تفاوت جزئي» شكست خورد، در دو ماه گذشته هيچ تحركي از اين ائتلاف ديده نشد. شوك راي مردم در تهران، آنها را تا چهار روز مانده به انتخابات در سكوت فرو برده بود. امروز به نظر مي رسد نگراني از نتيجه انتخابات 10 ارديبهشت، موجب شده تا سرليست بازندگان انتخابات 7 اسفند، دولت را بدون هيچ دليل و مدرك مستندي، متهم به دخالت در انتخابات كند.

 

 اخبار  سیاسی  - انتخاب  /داوود حشمتی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------