خشم ناسا از آزمایش موشک ضد ماهواره هند



اخبار,اخبار علمی

رئیس ناسا اقدام هند در انهدام یکی از ماهواره‌های خود در فضا را یک اتفاق وحشتناک خواند که بیش از ۴۰۰ قطعه ضایعات فضایی ایجاد کرده و به خطرات تازه‌ای برای فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی دامن زده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس ناسا روز دوشنبه اقدام هند در انهدام یکی از ماهواره‌های خود در فضا را «یک اتفاق وحشتناک» خواند که بیش از ۴۰۰ قطعه ضایعات فضایی ایجاد کرده و به خطرات تازه‌ای برای فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی دامن زده است.

 

جیم بریدنشتاین ۵ روز پس از آنکه هند با استفاده از یک موشک اقدام به هدف قرار دادن یکی از ماهواره‌های در مدار پایین خود کرد، خطرات این اقدام را در جمع کارکنان ناسا برشمرد.

 

این اقدام هند با هدف اثبات پیوستن این کشور به جمع قدرت‌های پیشرفته فضایی صورت گرفت.

 

رئیس ناسا تاکید کرد همه قطعات ایجاد شده بر اثر انهدام این ماهواره به علت اندازه کوچک آن‌ها قابل ردیابی نیستند.

 

ماهواره هندی منهدم شده در مدار پایین ۳۰۰ کیلومتری و بسیار پایین‌تر از ایستگاه فضایی بین المللی و بسیاری دیگر از ماهواره‌های موجود در مدار زمین قرار داشت، اما به گفته بریدنشتاین «دستکم ۲۴ قطعه ایجاد شده بر اثر انفجار ماهواره هند به مدار‌های بالاتری از ایستگاه فضایی بین المللی می‌روند.»

 

ارتش آمریکا اشیاء فضایی را با هدف پیش بینی احتمال برخورد آن‌ها با ایستگاه فضایی بین المللی و ماهواره‌های موجود در مدار ردیابی می‌کند. در حال حاضر ۲۳ هزار شی بزرگتر از ۱۰ سانتی متر ردیابی می‌شوند.

 

بیش از ۳ هزار مورد از این اشیاء و قطعات بر اثر آزمایش موشک ضد ماهواره چین در سال ۲۰۰۷ ایجاد شده اند.

 

بریدنشتاین گفت: بر اثر آزمایش موشک ضد ماهواره هند، احتمال برخورد ضایعات فضایی به ایستگاه بین المللی فضایی طی ۱۰ روز آینده به میزان ۴۴ درصد افزایش می‌یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------