ربات های مسلح، حفاظت از مرزهای هند را به عهده می گیرند



اخبار,اخبار علمی

هند به منظور محافظت از مرزهای خود در حال توسعه و تولید ربات های مسلح با هوش مصنوعی است که می توانند در تمام شرایط آب و هوایی به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای ' اوراسیا تایمز'، دانشمندان در شرکت دفاعی 'باهارات الکترونیکس' اعلام کرده اند که اولین نمونه اینگونه ربات ها تا ماه دسامبر سال 2019 آماده خواهد شد.

 

گواتما ام وی رییس شرکت باهارات الکترونیکس گفت: به کار گیری هوش مصنوعی نحوه انجام عملیات های مهم توسط نیروهای نظامی را تغییر خواهد داد و ربات های ما قادر خواهند بود که در امتداد مرزها گشت زنی کنند.

 

در سطح جهان شرکتهایی مانند 'آی ربات'، 'نورتراپ گرومن'، 'میتسوبیشی' و غیره به دنبال توسعه تکنولوژی ربات جهت استفاده در مرزها بوده اند. کره جنوبی به دنبال تولید رباتهایی کاملا متفاوت بوده است و برخی گزارش ها این ربات ها را تاثیر گرفته از فیلم ' آواتار' توصیف کرده اند.

 

رییس شرکت باهارات الکترونیکس افزود: جنگ های آینده به صورت سنتی نخواهند بود و محصولات دارای هوش مصنوعی در تصمیم گیری کمک خواهند کرد. ربات ها می توانند جان سربازان در مناطق مرزی را نجات دهند.

 

درحالی که ممکن است نسل اولیه ربات های هند در مراحل آخر تولید باشد اما این ربات ها با چالش های بزرگ از جمله طراحی و جمع آوری اطلاعات خام روبرو می باشد.

 

کارشناسان هندی معتقدند که تولید یک ربات قابل استفاده حداقل یک دهه طول خواهد کشید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------