دبستانی‌ها باید زیر نظر معلمانی...



 

 

دبستانی‌ها باید زیر نظر معلمانی متخصص آموزش ببینند

 


دبستانی‌ها باید زیر نظر معلمانی متخصص آموزش ببینند

 

 

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینكه مقاطع ابتدایی حساس‌ترین دوره تحصیلی است، گفت: وزیر آموزش و پرورش نیروهای متخصص را برای آموزش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استخدام كند.

 


نورالله حیدری دستنایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به خروج نیروهای با تجربه در آموزش و پرورش از طریق بازنشستگی پیش از موعد اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش با قانون بازنشستگی پیش از موعد معلمان مخالف است و این ضعف به دوره‌های گذشته باز می‌گردد.

 


وی ادامه داد: خارج شدن نیروهای متخصص و با تجربه از بدنه آموزش و پرورش موجب شد كه آموزش و پرورش با كمبود این نیروها مواجه شود.

 


استخدام معلم در آموزش و پرورش راهكاری موثر در راستای جبران كمبود نیرو است.

 


عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آموزش و پرورش به طور طبیعی با بازنشسته‌شدن نیروهای خود با كمبود نیروی متخصص مواجه می‌شود و اگر نیروهای متخصص و با تجربه هم از طریق بازنشستگی پیش از موعد از این سیستم خارج شوند، ضربه مهلكی به آموزش و پرورش وارد خواهد شد.

 


حیدری تصریح كرد: استخدام معلمان در آموزش و پرورش به خاطر نیاز، راهكاری مهم و موثر در راستای جبران كمبود نیرو در بدنه آموزش و پرورش است كه باید با برنامه‌ریزی دقیقی عملیاتی شود.

 


حاجی‌بابایی نیروهای مورد نیاز را از مراكز تربیت معلم استخدام كند.

 


وی بیان كرد: استخدام نیروهای جدید در آموزش و پرورش با مشكل جدی كم‌تجربه بودن آنها روبرو است كه برای رفع این مشكل، حاجی‌بابایی باید با عنایت به دوره‌های تربیت معلم و دوره‌های ویژه، افراد را از مراكز تربیت معلم استخدام كند و یا اولویت‌ را به افرادی دهد كه با رسته دبیری در دانشگاه‌ها مشغول هستند.

 


عضو كمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان كرد: افرادی كه در آزمون استخدامی قبول شدند علاوه بر اینكه باید دانش این كار را داشته باشند، لازم است فنون مربی‌گری، معلمی،مشاوره‌ای را نیز آموخته باشند در غیر این صورت به نظام آموزشی كشور آسیب جدی وارد خواهد شد.... / مصاحبه : خبرگزارى فارس

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------