فضانوردان ایستگاه فضایی چطور زمان تحویل سال نو را می‌فهمند؟



 فضانورد ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
هفت فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی برای آغاز سال ۲۰۲۳ آماده می‌شوند، اما آنها چگونه می‌فهمند که چه زمانی باید فریاد بزنند «سال نو مبارک!»؟

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال‌ترندز، ایستگاه فضایی بین‌المللی با سرعت ۱۷۵۰۰ مایل در ساعت(۲۸ هزار و ۱۶۳ کیلومتر بر ساعت) به دور زمین می‌چرخد و بنابراین خدمه‌ی آن چندین طلوع و غروب خورشید را در طی یک روز زمینی مشاهده می‌کنند، بنابراین شاید تصور کنید که دنبال کردن زمان برای فضانوردان سخت است.

 

خوشبختانه، زمانی که فضانوردان بیش از دو دهه قبل زندگی خود را بر روی این ایستگاه مداری آغاز کردند، مقامات فضایی این معما را در نظر گرفتند و راه حل ساده‌ای ارائه کردند.

 

برای اینکه ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی بتوانند به درستی عملیات و فعالیت‌های فضایی را سازماندهی کنند، ناسا و شرکای بین‌المللی آن تصمیم گرفتند ساعت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی را روی ساعت هماهنگ جهانی(UTC) تنظیم کنند، یک ساعت استاندارد که با ساعت گرینویچ(GMT) در لندن مطابقت دارد.

 

این بدان معناست که هر ۱۲ ماه، سالی جدید به طور رسمی در ایستگاه فضایی در ساعت هفت بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۳:۳۰ به وقت ایران) آغاز می‌شود.

 

البته، ممکن است هر یک از خدمه بخواهند فرا رسیدن سال جدید را با توجه به منطقه زمانی خانه خود روی زمین جشن بگیرند.

 

در حال حاضر، خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی متشکل از فضانوردان آمریکایی‌ فرانک روبیو(Frank Rubio)، نیکول مان(Nicole Mann) و جاش کاسادا(Josh Cassada) هستند. سرگئی پروکوپیف(Sergey Prokopyev)، دیمیتری پتلین(Dmitri Petelin) و آنا کیکینا(Anna Kikina) از روسیه و کویچی واکاتا(Koichi Wakata) از ژاپن نیز در این ایستگاه حضور دارند. بنابراین ممکن است چند روز دیگر جشن‌های زیادی در ایستگاه فضایی برگزار شود.

 

این احتمال وجود دارد که فضانوردان برای یک مهمانی سال نو دور هم جمع شوند و در آنجا از غذاهای خاصی لذت ببرند و در مورد زمانی که تاکنون در فضا گذرانده‌اند، فکر کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------