این ربات در کمتر از 3 روز یک ساختمان بنا می‌کند



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,ربات خانه ساز

شرکت کاترپیلار با سرمایه‌گذاری دو میلیون دلاری در پروژهFastbrick Robotics،موفق به طراحی یک ربات شده است که می‌تواند اسکلت یک خانه را در کمتر از سه روز بسازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، این ربات که Hadrian X نام دارد، از یک بازوی 30 متری (98 فوت) تشکیل شده که به یک کامیون متصل شده است.

 

عملکرد این سیستم به این صورت است که یک مدل سه‌بعدی CAD از خانه به سیستم وارد شده و به دنبال آن دستورالعمل‌ها، ربات قادر به برش و قرار دادن تا 1000 آجر در ساعت بوده که شامل ساخت درب‌ها، پنجره‌ها و کانال‌ها برای سیم کشی برق و لوله‌کشی است.

 

لایه نازکی از ملات و دیگر مصالح چسبنده از راه لوله به بازوی این دستگاه رسیده و در ساختن بنا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

این ربات در ابتدا در سال 2015 معرفی شد و توجه شرکت کاترپیلار را جلب کرد و این شرکت از طریق تفاهمنامه با شرکت Fastbrick همکاری خود را آغاز کرد.

 

این دو شرکت در توسعه، تولید، فروش و خدمات فناوری آجرچینی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. آنها به دنبال یافتن روش‌های جدید برای استفاده از این ربات در ساخت و ساز در کشورهای مختلف هستند.

 

کاترپیلار 2 میلیون دلار برای این فناوری سرمایه گذاری و اعلام کرده است که در صورت توافق و رضایت سهامداران، 8 میلیون دلار دیگر در این زمینه سرمایه گذاری خواهد کرد. براساس یک گزارش مالی که در ماه آوریل منتشر شد، اولین نسخه تجاری Hadrian X تا پایان سال 2017 عرضه خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------