آموزش هوش مصنوعی برای تشخیص حرکات بدن از پشت موانع



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,هوش مصنوعی
پژوهشگران دانشگاه ام‌.آی‌.تی، سیستمی ابداع کرده‌اند که می‌تواند هوش مصنوعی را برای تشخیص حرکات بدن از پشت دیوار، آموزش دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شاید در آینده بتوانیم برای تشخیص حرکات دیگران از پشت دیوار، به جای رادارهای عجیب یا شبکه‌های مادون قرمز، از سیگنال‌های بی‌سیم قابل تشخیص و هوش مصنوعی استفاده کنیم.

 

پژوهشگران "آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی دانشگاه ام‌.آی‌.تی"(MIT CSAIL)، سیستمی ابداع کرده‌اند که برای آموزش ابزارهای مجهز به فرکانس رادیویی، یک شبکه عصبی را به کار می‌برد تا حرکات و حالت‌های افراد را از پشت موانع احساس ‌کند.

 

این گروه پژوهشی، برای تشخیص حرکت انسان در فرکانس رادیویی، با نشان دادن نمونه‌هایی از حرکات و سیگنال‌های منعکس شده از بدن افراد، هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند. این کار، به درک چگونگی مرتبط ساختن واکنش‌ها با حالت‌های بدن کمک می‌کند. سپس، هوش مصنوعی، برای تخمین حرکات شخص از سیگنال‌های بی‌سیم استفاده می‌کند.

 

پژوهشگران باور دارند ابداع آنها برای مراقبت از سلامتی مفید است و شاید بتوان از آن، برای ردیابی رشد بیماری‌هایی مانند ام‌.اس و پارکینسون استفاده کرد. همچنین، شاید این فناوری، به افراد مسن کمک کند در صورت به زمین افتادن در منزل، هشدارهایی را به دیگران بفرستند تا آنها را از مشکل خود آگاه کنند.

 

از آنجا که این فناوری، برای شناسایی افراد در گروه‌های بزرگ(به اندازه 100 نفر)، تا 83 درصد قابل اطمینان است، برای عملیات جستجو و نجات، مفید خواهد بود. ممکن است اصلاحات این فناوری، به تصاویر سه‌بعدی ختم شوند که حتی حرکات جزئی مانند تکان دادن دست را نشان دهند.

 

البته، بروز نگرانی در مورد این فناوری، اجتناب‌ناپذیر است زیرا امکان دارد برای جاسوسی و تعقیب افراد از آن استفاده شود. به همین منظور، پژوهشگران دانشگاه ام‌آی‌تی، راه حلی در نظر دارند. ایده آنها، ابداع نوعی "مکانیسم توافق" است که به اجرای حرکات خاص نیاز دارد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,هوش مصنوعی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------