ارتباط زندگی در کوهستان با رشد استخوان ها



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, رشد استخوان
محل زندگی تا حدودی بر رشد استخوان ها تاثیر دارد، بطوریکه نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد ساکن در ارتفاعات بالاتر دارای دست های کوتاه تری از قسمت آرنج تا مچ دست هستند. 

به گزارش مهر، با این حال محققان دریافتند طول قسمت فوقانی دست و کف دست در افراد ساکن در ارتفاعات بالاتر مشابه با افراد ساکن در ارتفاعات پایین تر است.

 

محققان در این مورد اینگونه توضیح می دهند که میزان اکسیژن در ارتفاعات بالاتر کمتر است از اینرو کارآمدی تبدیل غذا به انرژی در بدن فرد کاهش یافته و ممکن است منجر به دسترسی نسبتا محدود به  انرژی برای رشد شود.

 

«استفانی پاین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کمبریج، در این باره می گوید: «یافته های ما بسیار جالب هستند چراکه نشان می دهد بدن ما در صورت دسترسی محدود به انرژی برای رشد، مثلا در ارتفاع بالا، برای رشد بخش های مختلف بدن اولویت بندی می کند.»

 

وی در ادامه می افزاید: «در چنین مواردی، بدن اولویت رشد را به قسمت فوقانی دست اختصاص می دهد چرا که طول این قسمت دست برای قدرت بیشتر دست مهم است.»

 

در این مطالعه، محققان بالغ بر ۲۵۰ فرد متعلق به جمعیت ساکن در منطقه هیمالایا را بررسی کردند. سپس این افراد را با داده های ژنتیکی گروه های تبتی ساکن در زمین های پایین دست نپال مقایسه کردند.

 

با وجودیکه این الگو رشد متفاوت قسمت های مختلف دست جالب است، اما دانشمندان هنوز در مورد مکانیسم بیولوژیکی مرتبط با آن نامطمئن هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------