پرتغال موبایلی از جنس چوب پنبه می سازد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,موبایل
یک شرکت پرتغالی مشغول ساخت موبایلی است که قاب آن به جای فلز و پلاستیک از چوب پنبه است. این موبایل حافظ محیط زیست با قاب چوب پنبه ای عایق صوتی، گرمایی و ضدآب نیز است. 

به گزارش مهر به نقل از  رویترز، یک شرکت فناوری پرتغالی مشغول ساخت یک موبایل اندروید است که قاب آن از چوب پنبه ساخته می شود. این یک ماده طبیعی و قابل بازیافت است که در این کشور به وفور یافت می شود.

 

 موبایلIkimobile یکی از نخستین تلفن های هوشمندی است که از موادی غیر از پلاستیک، فلز و شیشه استفاده می کند و نشان دهنده ارتقای بخش فناوری پرتغال است.

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,موبایل

 یک نسخه از این موبایل قرار است در سال جاری رونمایی شود. شرکت Ikimobile  هم اکنون مشغول تکمیل واحد تولید است تا بخش اعظم تولید خود را از چین به پرتغال منتقل کند.

 

در این موبایل یک لایه چوب پنبه پشت دستگاه را می پوشاند که عایق صوتی، گرمایی و ضد ضربه نیز به حساب می آید. قاب چوب پنبه ای در رنگ های مشکی تا  قهوه ای روشن عرضه  می شود. همچنین ویژگی های آنتی باکتریال دارد و از کاربر در برابر اشعه های باتری محافظت می کند.

 

 تیتو کاردوسو مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید: Ikimobile قصد دارد با تاکید روی این محصول پرتغالی، کشور را در مسیر فناوری های نوین و آتی قرار دهد. قیمت مدل های بالای قاب چوب پنبه ای ۱۸۷تا ۴۲۰ دلار است.

 

همچنین این شرکت مشغول همکاری با دانشگاه Minho است تا موبایل هایی حافظ محیط زیست تولید و آنها را جایگزین نمونه هایی با بدنه پلاستیکی کند.

 

به هر حال واحدتولید موبایل در پرتغال پس از تکمیل، احتمالا قابلیت تولید سالانه ۱.۲ میلیون دستگاه موبایل را دارد. این درحالی است که بازار موبایل در سال گذشته  ۱.۵ میلیارد دستگاه را بارگیری کرده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------