شیر سوسک، غذای نسل آینده



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, شیر سوسک
سوسک‌ها در سیستم گوارشی خود نوعی شیر تولید می‌کنند که برای تغذیه نوزادان این حشره کاربرد دارد. به گفته دانشمندان، این مایع دارای تمامی مواد غذایی موردنیاز انسان بوده و یک ابر غذا به شمار می‌رود.

 به گزارش سیناپرس؛بیشتر انسان‌ها از شیر در رژیم غذایی خود استفاده کرده و این ماده غذایی را بسیار دل‌چسب و دوست‌داشتنی می‌دانند که ارزش غذایی بالایی دارد. به‌طورکلی شیر و محصولات لبنی به‌دست‌آمده از آن در همه سنین دارای طرفداران زیادی بوده و در انواع مختلف و به اشکال گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

در قرون اخیر جمعیت زمین با افزایش زیادی روبه‌رو شده و به همین دلیل شناسایی منابع غذایی جدید، دارای اهمیت زیادی است. از سوی دیگر اگر شما اهل ماجراجویی بوده و از رژیم غذایی عادی خود خسته شده‌اید، دانشمندان برای شما یک پیشنهاد ویژه دارند: شیر سوسک!

 

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده در این رابطه، دانشمندان دریافتند که شیر سوسک که از نوعی سوسک خاص تهیه می‌شود دارای خواص غذایی بسیار بیشتری به نسبت شیر گاو بوده و برای بشر مفیدتر است. تیمی بین‌المللی از پژوهشگران در مطالعات خود به بررسی و آنالیز شیرابه موجود در سیستم گوارش میانی نوعی سوسک پرداختند که ازنظر تخصصی با نام شیر سوسک شناخته می‌شود.

 

این مایع سرشار از پروتئین و بسیار مغذی برای تغذیه سوسک‌های نوزاد استفاده‌شده و پژوهشگران در پی آن هستند تا امکان استخراج این ماده را به میزان زیاد از سوسک‌ها فراهم کرده و یک ابر غذای بسیار غنی تولید کنند. به گفته دانشمندان، این ماده غذائی به‌تنهایی دارای تمامی مواد غذایی موردنیاز بدن انسان بوده و می‌تواند پروتئین، چربی، شکر و ... را برای انسان تأمین کند.

 

در خاتمه باید به این خبر خوب اشاره‌کنیم که دانشمندان در حال حاضر به موضوع تهیه مزارع پرورش سوسک و مراکز تهیه لبنیات به‌دست‌آمده از این حشره فکر نمی‌کنند و اصولاً در حال حاضر برنامه‌ای برای افزودن این ماده غذایی به سفره انسان‌ها و رژیم غذایی بشر وجود نداشته و دانشمندان در تلاش هستند تا با استفاده از فرمول این ماده غنی ازنظر غذایی، نوعی ابر غذا برای نسل‌های آینده تهیه کنند که قطعاً با مشکلات کمبود منابع غذایی روبه‌رو خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------