تغذیه گاوها با جلبک برای کاهش انتشار گاز متان



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, تغذیه گاوها با جلبک
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که افزودن جلبک دریایی به غذای گاوها، موجب کاهش انتشار گاز متان می‌شود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان در نظر دارند برای کاهش انتشار گاز متان، در تغذیه گاوها از جلبک‌های دریایی استفاده ‌کنند.

 

پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، دیویس"(UCD) در بررسی‌های خود دریافتند که انتشار گازهای متان توسط گاوهای هولشتاین که غذای آنها از جلبک اقیانوس تامین می‌شود، کاهش می‌یابد.

 

این باور وجود داشته است که اضافه کردن جلبک دریایی به غذای گاوها می‌تواند به کاهش انتشار گاز متان کمک کند. بنابراین دانشمندان، مقدار کمی جلبک دریایی را با غذای گاوها مخلوط کردند.

 

پروفسور "ارمیاس کبریب"(Ermias Kebreab)، استاد دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و سرپرست این پژوهش گفت: نتایج این بررسی، مرا شگفت‌زده کرد. انتظار نداشتم که از مقدار کمی جلبک دریایی، چنین نتیجه‌ای بگیرم.

 

هضم غذای گاوها، به میلیون‌ها میکروب روده وابسته است که غذاهای دارای فیبر بالا را پردازش و هضم می‌کنند. این قابلیت، امکان خوردن غذاهای خشکی مانند علف را برای گاوها فراهم می‌کند اما هضم آنها با تولید گاز متان بالایی همراه است که از علل تولید یک چهارم گرمای جهان محسوب می‌شود اما اکنون مشخص شده که ترکیب موجود در برخی جلبک‌های دریایی، آنزیم‌های مورد استفاده میکروب‌ها برای تولید متان را از بین می‌برد.

 

کبریب و گروهش در آزمایش‌های خود متوجه شدند که انتشار گاز متان توسط گاوهایی که از جلبک تغذیه می‌کنند، تا حدود یک سوم کاهش می‌یابد.

 

کبریب افزود: برای تایید این نتایج، باید آزمایش‌های بیشتری انجام شوند. آزمایش‌های بیشتر، ایمنی و کارآیی این روش را تشخیص خواهند داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------