استفاده از لیزر برای افزایش ظرفیت ارتباطی ماهواره‌ها



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ماهواره
محققان دانشگاه ام آی تی با طراحی یک پلاتفورم نشانه گیری لیزری جدید تحولی اساسی در ظرفیت مخابراتی و ارتباطی ماهواره‌های کوچک کیوب ست ایجاد کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، در سیستم تازه پرتوهای لیزر وظیفه انتقال حجم زیاد داده را از این ماهواره ها به زمین بر عهده دارند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ماهواره

 

پلاتفورم یادشده با متمرکز کردن نحوه پرتاب اشعه لیزر کاری می‌کند که انتقال داده‌ها با تمرکز فراوان صورت بگیرد. همین امر باعث می شود تا ماهواره های کیوب ست بتوانند حجم زیادی از داده ها را بدون دردسر فراوان منتقل کنند.

 

در ماهواره های کیوب ست فعلی از آنتن های بزرگ و سنگین برای تبادل داده بازمین استفاده می شود که نتیجه این امر مصرف مقدار زیادی انرژی است. این انتن ها در نهایت می توانند تعدادی عکس را به زمین منتقل کنند ولی روش جدید دست ماهواره های کیوب ست را برای انتقال گسترده داده باز می گذارد.

 

ماهواره های کیوب ست با توجه به هزینه ساخت پایین و ابعاد کوچک برای اکتشافات فضایی در حوزه های نظامی، تجاری و علمی و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. اما نقص ارتباطی فوق الذکر مهم ترین نقطه ضعف آنها تلقی می شود که با تکمیل بررسی های آزمایشگاهی برطرف خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------