جذاب‌ترین تصاویر فضایی در سال 2018



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, جذاب‌ترین تصاویر فضایی
سال 2018، سالی سرشار از رخدادهای جالب فضایی بوده و تلسکوپ‌ها توانسته‌اند تصاویر شگفت‌انگیزی را از این رخدادها ثبت کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، سال 2018 در حالی پایان می‌گیرد که تصاویر فضایی بسیاری از سحابی‌های مسحور کننده تا تصاویر شگفت‌انگیز زمین و سیارات دیگر از خود به جای گذاشته است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, جذاب‌ترین تصاویر فضایی

در اوایل سال 2018، یکی از بزرگترین رخدادهای فضایی اتفاق افتاد. "اسپیس‌ایکس"، پرتابگر فضایی "فالکون هوی"(Falcon Heavy) را به همراه "تسلا رودستر"(Tesla Roadster)، خودروی شخصی "ایلان ماسک"(Elon Musk)، مدیرعامل این شرکت با موفقیت به فضا پرتاب کرد. دوربین‌های آنبرد توانستند تصاویر شگفت انگیزی از خودرو ثبت کنند که از جالب‌ترین تصاویر نمادین در تاریخ فضا به شمار می‌روند.

 

در سطح در حال چرخش مشتری، شکل‌های عجیبی دیده می‌شود و دانشمندان تصویری را مشاهده کردند که مانند شنا کردن یک دلفین در میان ابرهای آشفته به نظر می‌رسید. تصاویر ثبت شده، تلاشی برای پردازش جریان پایدار داده‌های فضاپیمای "جونو"(Juno) هستند که نتایج چشمگیری به همراه داشتند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, جذاب‌ترین تصاویر فضایی

"تلسکوپ فضایی هابل"(Hubble)، یکی از پرطرفدارترین منابع عکاسی فضایی است و تصاویر آن همیشه هیجان‌انگیز هستند. یکی از بهترین تصاویر این تلسکوپ در سال 2018، خوشه ستاره‌ای کروی " NGC 1898" است که در نزدیکی مرکز کهکشان "ابر ماژلانی بزرگ"(LMC) قرار دارد. این کهکشان پرستاره، تصویر زیبایی را در برابر تلسکوپ قرار می‌دهد که طیف نوری از مادون قرمز تا نزدیک به ماوراءبنفش در آن وجود دارد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, جذاب‌ترین تصاویر فضایی

بعضی از تصاویر، داستانی را به همراه دارند. این منظومه موسوم به "آپپ"(Apep)، با ابرهای عجیبی به شکل چرخ‌دنده احاطه شده که از جنس گاز و غبار هستند. این منظومه نه تنها یک تصویر برجسته بلکه یک هشدار در مورد انفجار پرتو گاما در آینده است.

 

این تصاویر، تنها بخشی از مجموعه شگفت‌انگیز تصاویر فضایی سال 2018 هستند.

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, جذاب‌ترین تصاویر فضایی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------