دست رباتیک چاپ ۳بعدی پیانو می‌نوازد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دست رباتیک
پژوهشگران "دانشگاه کمبریج"، یک دست رباتیک ابداع کرده‌اند که می‌تواند با تقلید حرکات دست انسان پیانو بنوازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلور، دانشمندان، یک دست رباتیک ابداع کرده‌اند که می‌تواند تنها با حرکت دادن مچ، نت‌های ساده موسیقی را روی پیانو بنوازد. هنگامیکه ربات در حال اجرای موسیقی نباشد، توانایی‌های دست یک انسان و حرکات پیچیده آن را تکرار می‌کند.

 

این دست رباتیک که توسط پژوهشگران "دانشگاه کمبریج"(University of Cambridge) ابداع شده، از مواد نرم و سفت چاپ سه‌بعدی ساخته شده است تا مانند استخوان‌ها و رباط‌های دست انسان باشد. با وجود محدودیت‌های این دست رباتیک، پژوهشگران دریافتند که به خاطر طراحی مکانیکی آن، انجام حرکات بسیاری ممکن می‌شود.

 

دست رباتیک در آزمایش‌ها توانست با استفاده از حرکات انفعالی که در آنها امکان حرکت مستقل انگشتان وجود ندارد، نواختن پیانو را بدون تغییر ویژگی‌های مکانیکی تقلید کند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که امکان طراحی ربات‌هایی با قابلیت داشتن حرکات طبیعی و با صرف کمترین انرژی وجود دارد.

 

حرکات پیچیده حیوانات و ماشین‌ها، نتیجه تعامل میان مغز، محیط و بدن هستند. ویژگی‌های مکانیکی و طراحی سیستم‌ها، برای عملکرد هوشمندانه مهم هستند و به حیوانات و ماشین‌ها کمک می‌کنند بدون صرف انرژی غیرضروری، حرکات پیچیده‌ای داشته باشند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دست رباتیک

 

"جوسی هوگس"(Josie Hughes)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: ما می‌توانیم برای دستیابی به بسیاری از حرکات در ربات‌ها مانند راه رفتن، شنا کردن یا پرواز کردن، از کنش‌پذیری استفاده کنیم. طراحی مکانیکی هوشمند، دستیابی به بسیاری از حرکات را با کمترین هزینه ممکن می‌سازد.

 

نتایج این پژوهش، در مجله "Science Robotics" به چاپ رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------