ساخت ماسک چندحسی برای استشمام بو در واقعیت مجازی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ماسک‌
 
محققان موفق به ساخت ماسک‌های واقعیت مجازی شدند که با اسپری بوها به کاربران اجازه می‌دهد تا صحنه بازی و فیلم را بهتر احساس کنند.

به گزارش فارس، حس بویایی ما اغلب نادیده گرفته می‌شود اما این حس نقش مهمی در ادراک ما از جهان ایفا می‌کند.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، در حال حاضر محققان از این حس برای تولید ماسک‌های واقعیت مجازی « FeelReal VR Mask» استفاده کردند.

 

این ماسک با پایه‌های مغناطیسی به بخش پایین یک هدست واقعیت مجازی متصل شده و با کمک بلوتوث ارتباط برقرار می‌کند تا علاوه بر پخش کردن عطرهایی، باران، گرما و باد را روی صورت کاربر شبیه‌سازی کند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ماسک‌

 طبق این گزارش، 9 کپسول با رایحه‌های مختص هر فرد در این ماسک قرار دارد و طبق دستور بر روی صورت کاربر اسپری می‌شود تا او را در تماشای فیلم یا بازی غرق کند.

 

این تیم می‌گوید، 255 رایحه مختلف از جمله قهوه، اسطوخدوس، سوختن لاستیک یا باروت، بوی زامبی‌ها در بازی و ... در این ماسک وجود دارد تا تماشای صحنه‌ها را واقعی‌تر جلوه دهد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ماسک‌

 این ماسک، «ماسک چندحسی» نامیده شده است زیرا علاوه بر اسپری بوهای  مختلف، دارای یک میکروگرم‌کننده و میکروخنک‌کننده است تا کاربر در صحنه‌هایی از بیابان و بالای کوه هوای سرد و گرم را حس  کند. همچنین یک سیستم مبدل اولتراسونیک نیز در این ماسک وجود دارد که احساس مه و بخار آب را بر روی گونه‌های کاربر ایجاد می‌کند و موتورهای لمسی داخلی که نوسان دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------