تولید بافت های انعطاف پذیر با استفاده از نانوسیم های نقره



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,نانوسیم های نقره
محققان دانشگاه پست و ارتباطات راه دور نانجینگ واقع در چین یک راهکار کم هزینه، خودسامان و مقیاس پذیر برای تولید فیبرهای رسانای انعطاف پذیر و کشسان ابداع کردند که در تولید پارچه های هوشمند و تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی کاربرد دارند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، با استفاده از خاصیت مویینگی فیبرهایی مانند کتان، نایلون و پلی استر، نانوسیم های نقره ای به درون تونل های موجود در این رشته ها جذب می شوند. خاصیت مویینگی یکی از پدیده های فیزیکی ناشی از نیروهای چسبندگی سطحی است که باعث جذب مولکول های یک ماده توسط ماده دیگر می شود.

 

در این شیوه جدید از یک فرآیند خودسامان جریان حاصل از تبخیر و مویینگی به منظور تولید فیبرهای رسانا استفاده می شود. رشته های حاصل از این فرآیند انعطاف پذیر و کشسان بوده و رسانای قوی الکتریسیته هستند. این رشته ها استحکام فیزیکی بالایی دارند و گزینه مناسبی برای تولید پارچه های هوشمند و تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی محسوب می شوند.

 

پارچه های هوشمند که در آن ها تجهیزاتی مانند حسگرها، دیودهای گسیل گر نور، ترانزیستورها، باتری ها و ابرخازن ها درون بافت پارچه تعبیه می شود، اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. فیبرها و رشته های رسانا نقشی کلیدی را در برقراری ارتباط بین این تجهیزات الکترونیکی بر عهده دارند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در شماره جدید نشریه NANO منتشر خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------