پروتز دست هوشمند با پرینتر سه بعدی ساخته شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دست هوشمند با پرینتر
یک شرکت نیویورکی پروتز دست مجهز به هوش مصنوعی ساخته که می تواند اشیا را بگیرد و انگشتان را حرکت دهد. پروتز مذکور با پرینتر سه بعدی ساخته شده و بسیار ارزانتر از نمونه های فعلی است. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، یک روش کم هزینه جدید برای ساخت پروتزهای مجهز به فناوری ابداع شده است. این روش به خصوص برای کودکان کارآمد است.

 

 شرکت نیویورکی Unlimited Tomorrow از یک پروتز دست رونمایی کرده که با پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

 

 این دست پرینتی مجهز به حسگرهای ماهیچه ای و سیستم کنترل هوش مصنوعی است که می تواند به کودک دچار قطع عضو قابلیت در دست گرفتن اشیا و حرکت دادن انگشتانش را بدهد.

 

 به طور معمول پروتزهای فناورانه هزاران دلار هزینه دارند. اما دستگاهUnlimited Tomorrow با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار عرضه می شود. این شرکت امیدوار است طی یک سال هزینه های ساخت آن را ۵۰ درصد بکاهد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دست هوشمند با پرینتر

 این پروتزهای جالب را می توان طوری ساخت تا مناسب افراد  مختلف باشند اما تولید کننده به طور خاص روی کودکان تمرکز کرده است.

 

این دست مصنوعی می تواند اشیا را بگیرد و انگشتان آن نیز قدرت حرکت دارند. از سوی دیگر تولید کننده این پروتزها با توجه به بازخورد مستقیمی که از کودکان تحت آزمایش می گیرد، محصول خود را ارتقا می دهد.

 

کودک با کمک این دست می تواند فعالیت های روزانه مانند نوشیدن آب، نوشتن و غیره را انجام دهد. پروتز مذکور به طور خودکار حرکات را شناسایی و ذخیره می کند. در مرحله بعد به طور خودکار حرکات را انجام می دهد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دست هوشمند با پرینتر

سیستم به طور بی سیم شارژ می شود و عمر شارژ آن ۳تا۴ روز است.

 

وزن دست های مصنوعی مشابه ممکن است به ۱۰ پوند برسد اما وزن این نمونه فقط ۱.۵ پوند است. همچنین پروتز را می توان بدون ویزیت پزشک ساخت. از سوی دیگر چون پروتز با پرینتر سه بعدی ساخته می شود، می تواند محصولی با رنگ  مشابه رنگدانه های پوست کاربر بسازد.

 

گروه سازنده به تازگی  جمع آوری سرمایه از طریق سایت «ایندیگوگو» را تکمیل کرده اند و  توانستند ۱۰۰ پروتز برای افراد دچار قطع عضو بسازند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------