مرغ‌ها مقاوم به آنفولانزا می‌شوند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,مرغ‌ها
دانشمندان بریتانیایی با کمک روش ویرایش ژن، مرغ‌هایی را پرورش می‌دهند که نسبت به آنفولانزا مقاوم باشند. 

به گزارش فارس، دانشمندان بریتانیایی در تلاش برای توقف بیماری‌های فراگیر و مرگبار انسانی، مرغ‌های دستکاری ژنتیکی شده‌ای را پرورش دادند تا به طور کلی نسبت به بیماری‌های واگیردار مانند آنفولانزا مقاوم باشند.

 

براساس گزارش «رویترز»، «وندی بارکدلی» ویروس‌شناس دانشگاه سلطنتی لندن و یکی از اعضای این پروژه گفت: نخستین جوجه‌های تراژنی اواخر سال جاری در آزمایشگاه موسسه «روسلین» در ادینبورگ اسکاتلند سر از تخم درخواهند آورد.

 

در این مطالعه، DNA پرندگان با استفاده از یک تکنولوژی جدید ویرایش ژن به نام «کریسپر» تغییر کرد. در این نوع ویرایش بخش‌هایی از پروتئینی که به طور معمول به ویروس آنفولانزا وابسته است، حذف شده و مرغ‌ها به طور کلی نسبت به آنفولانزا مقاوم می‌شوند.

 

گفتنی است؛ بیشتر موارد انسانی مبتلا به آنفلوانزای پرندگان در مناطق روستایی و حومه شهرها که پرندگان اهلی را در منازل خود پرورش می دهند، گزارش شده‌اند. این ویروس از طریق تماس در زمان سربریدن، پرکندن، و در طی تهیه غذا از پرندگان اهلی به انسان منتقل می‌شود. انتقال آن از راه دست زدن به پرندگانی که بر اثر این بیماری مرده‌اند و اعضای بدن آنها نظیر پر نیز ممکن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------