شکست رکورد 62 ساله افزایش دی‌اکسیدکربن زمین در سال 2019



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دی‌اکسید کربن
دفتر «مت» بریتانیا اعلام کرد که میزان دی‌اکسید کربن کره زمین در سال جاری نسبت به 62 سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش فارس، دفتر «مت» بریتانیا اعلام کرد که در سال 2019 میزان دی‌اکسیدکربن اتمسفر به بالاترین میزان خود نسبت به 62 سال گذشته خواهد رسید.

 

براساس گزارش «اکوواچ»، این افزایش دی‌اکسید کربن به دلیل بالا رفتن میزان گرمای اقیانوس آرام در سال جاری است که منجر به گرم‌تر و خشک‌تر شدن آب و هوا می‌شود و شرایط دشوارتری را برای رشد و جذب دی‌اکسید کربن گیاهان ایجاد می‌کند. دی‌اکسید کربن اضافی حاصل از سوختن سوخت‌های فسیلی است و می‌تواند وضعیت آب و هوا را تغییر دهد.

 

«باب وارد» رئیس بخش تحقیقات اقلیمی در مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی در لندن، در باره خطرات افزایش غلظت گاز دی اکسید کربن در جو کره زمین و خطرات احتمالی آن می‌گوید: بشریت در حال به‌وجود آوردن شرایط اقلیمی جدیدی در کره زمین است که سبب می‌شود کشورها با خطرات فاجعه‌آمیز جدیدی روبرو شوند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دی‌اکسید کربن

 

براساس این گزارش،‌کربن دی‌اکسید با فرمول شیمیایی CO2 بر اثر احتراق زغال و مواد آلی در مجاورت اکسیژن، تخمیر مایعات، تنفس حیوانات و گیاهان به دست می‌آید. این گاز که سنگین‌تر از هواست در اتمسفر زمین در نقش یک سپر حرارتی عمل می‌کند و با اثر گلخانه‌ای طبیعی خود، باعث افزایش دمای کره زمین می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------