نگرانی از گرمای بی سابقه قطب شمال



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,گرمای قطب شمال
شواهد جدید حاکی است که رکورد گرمای قطب شمال شکسته شده و گرمایی که در این بخش از جهان به ثبت رسیده در 115 هزار سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک نیوز، شواهد جدید حاکی است که رکورد گرمای قطب شمال شکسته شده و گرمایی که در این بخش از جهان به ثبت رسیده در 115 هزار سال گذشته بی سابقه بوده است. بر اساس گزارشی که در این زمینه در نشریه نیچر به ثبت رسیده، روند گرمایش قطب شمال ادامه می یابد و عدم توقف آن پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

 

این بررسی که توسط محققان دانشگاه کلرادو انجام شده حاکیست میزان گرمای قطب شمال در قرن بیست و یک در 120 هزار سال اخیر بی سابقه بوده است.

 

برای نتیجه گیری در این زمینه میزان آب شدن یخ های قطب شمال، ناهنجاری های آب و هوایی و تحولات جغرافیایی قطب شمال و به خصوص نواحی قطبی کانادا مانند جزیره بافین با دقت مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

تداوم گرمایش زمین، ساخت و سازهای انسانی و صنایع آلاینده از جمله مهم ترین عوامل ذوب شدن یخ های قطب شمال و گرم شدن بی سابقه هوا در این بخش از جهان اعلام شده است. محققان بیم دارند که به حرکت درآمدن قطعات بزرگ یخی از قطب شمال به سمت دریاهای آزاد نیز مشکلاتی جدی ایجاد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------