ابداع یک تقویم دیواری هواشناس!



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تقویم دیواری
یک استارتاپ استرالیایی یک تقویم دیواری ابداع کرده است که تغییرات آب و هوا را با تغییر رنگ نشان می‌دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، هنگامی که موضوع پیش‌بینی آب و هوای روز پیش می‌آید، می‌توان تنها یک نگاه به گوشی هوشمند خود انداخت. اما یک استارتاپ استرالیایی موسوم به "تایپیفاید"(Typified) یک تقویم دیواری هواشناس ابداع کرده است که طراح آن به نام "اولی وودز" ادعا می‌کند یک "هواشناس هنری" است که با توجه به تشخیص تغییر آب و هوا در آینده تغییر رنگ می‌دهد.

 

این تقویم از کاغذ معمولی فوق‌العاده ضخیم ساخته شده و قسمت اصلی آن به همراه یک جوهر حساس به گرما در زیر شیشه قاب بیرونی قرار گرفته است. در پشت آن نیز یک صفحه پلاستیکی الکترونیکی قرار دارد.

 

کار اصلی را جوهر هوشمند حساس به گرما انجام می‌دهد که برای نمایش شرایط آب و هوا روی صفحه تقویم استفاده می‌شود.

 

این تقویم آب و هوای چهار وقت در روز را (۸ صبح، ۱۲ ظهر، ۴ بعدازظهر و ۸ شب) با سه نماد از نمادهای خورشید، ابر، باران و ابر بارانی نشان می‌دهد.

 

این پوستر در طول روز از طریق اینترنت پیش‌بینی آب و هوا را دریافت می‌کند و صفحه الکترونیکی پشت آن یکی از نمادها را با گرمای مشخص ظاهر می‌کند. این کار سبب می‌شود نماد مربوطه با تبدیل به رنگ سفید در حالی که پس زمینه آبی رنگ باقی مانده است، خودنمایی کند.

 

وزن این تقویم ۱.۶ کیلوگرم است و باید به برق متصل شود. لازم به ذکر است که جوهر هوشمند آن ممکن است در دمای بیش از ۲۹ درجه سانتیگراد به درستی کار نکند.

 

قیمت برنامه‌ریزی شده برای این تقویم دیواری هوشمند حدود ۱۷۹ دلار آمریکا است و فروش آن احتمالاً از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------