طراحی بزرگترین نقشه مغزی از بیماری آلزایمر



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,بیماری آلزایمر
مطالعه در مورد تفاوت های مغز سالم و مغز بیمار مبتلا به آلزایمر منجر به طراحی و انتشار بزرگترین مجموعه داده در این زمینه شده است. 

به گزارش فارس به نقل از تک اکسپلوریست، محققان دانشگاه منچستر نیوزلند موفق به طراحی بزرگترین نقشه مغز در ارتباط با بیماری آلزایمر شده اند.

 

آنها همچنین توانسته اند بخشی از مغز را شناسایی کنند که پیش از این تصور می شد بیماری آلزایمر آسیبی به آن نمی زند، اما در واقع این طور نیست. این بخش از مغز cerebellum نام دارد و بعد از نفوذ آلزایمر به آن شاهد تغییراتی است که تا به حال ناشناخته باقی مانده بود.

 

در جریان تلاش برای تهیه نقشه این بخش از مغز، بیش از 5825 پروتئین متمایز در شش منطقه از مغز شناسایی شد که برای مبنای آنها بیش از 24 هزار مجموعه داده مجاز جمع آوری شد. بخش هایی از مغز که در جریان این بررسی نقشه ای از آنها تهیه شده عبارتند از هیپوکامپ، قشر انتورینال، Cingulate gyrus و بخش های کمتر تخریب شده Motor Cortex، Sensory Cortex و Cerebellum.

 

محققان با استفاده از اطلاعات نقشه مغزی یادشده می توانند برای یافتن روش های تازه ای به منظور درمان بیماری های مرتبط با فراموشی تلاش کنند و همین طور یافته های قبلی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------