روسیه به دنبال فضانوردان جدید



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,فضانورد
یک منبع مختلف در صنعت موشکی و فضایی به خبرگزاری روسی ریا نووستی گفت که سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) تصمیم دارد نسبت به انتخاب گروه جدیدی از فضانوردان برای تکمیل کادر خود اقدام کند و این تصمیم بطور رسمی طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ این منبع به خبرگزاری ریا نووستی اطلاع داد که دستور سازماندهی استخدام فضانوردان جدید در هفته گذشته به امضای دیمیتری راگوزین رسیده است. به گفته وی، مشخص نیست که چه زمانی و چه تعداد باید انتخاب شوند. او اضافه کرد که این مشخصه‌ها توسط مرکز آموزش فضانوردان تعیین می‌شود.

 

یکی دیگر از منابع ریانووستی گفته است مسئولان روسکاسموس و مرکز آموزش فضانوردان در مورد چگونگی اعلام نیاز و مسیر انتخاب فضانوردان جدید هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند اما این بحث چندان طولانی نخواهد بود و در آینده نزدیک از داوطلبان فضانوردی رسماً دعوت خواهد شد.

 

پیش از این روسکاموس گزارش داده بود که تصمیم دارد در بهار ۲۰۱۹ نسبت به انتخاب گروه جدیدی از افراد داوطلب برای سفر به فضا اقدام کند.

 

ولادیمیر اوستینکنو رئیس بخش مطبوعاتی روسکاموس به خبرگزاری ریانووستی گفت که این سند "در مرحله بررسی شرایط و ضوابط" است.

 

آخرین دور برگزیدن داوطلب فضانوردی در روسیه در سال ۲۰۱۷ با اعلام رسمی آن در رسانه‌های مختلف روسیه آغاز شد و تقریباً ۴۲۰ درخواست از سراسر کشور به روسکاسموس رسید. بعد از بررسی‌های لازم در سال ۲۰۱۸، شش نفر انتخاب شدند.

 

در دوران شوروی انتخاب فضانورد با اعلام رسمی همراه نبود و رؤسای نهادهای نظامی یا غیرنظامی، با بررسی وضعیت علمی و سلامتی افراد زیرمجموعه خود، افرادی را به تشکیلات فضایی معرفی می‌کردند. این افراد حتی در دوران بررسی‌های پزشکی هم نمی‌دانستند برای چه منظوری آزمایش‌ها را می‌دهند و یا معاینه می‌شوند و در مرحله نهایی به آنان پیشنهاد می‌شد، که فرد می‌توانست قبول یا رد کند.

 

در سال‌های اخیر این کار با اعلام شرایط از طریق رسانه‌های همگانی صورت می‌گیرد اما چندی پیش، مقامات روسکاسموس از کم شدن تعداد داوطلبان زن برای حرفه فضانوردی گلایه داشتند و گفتند ممکن است برای تکمیل گروه زنان فضانورد، از روش دوران شوروی استفاده کنند تا نیازهای خود را برطرف کنند.

 

تاکنون ۶۱ زن توانسته‌اند مرزهای زمینی را پشت سر بگذارند که نخستین آنها والنتینا ترشکوا، شهروند شوروی در سال ۱۹۶۳ به فضا سفر کرد، اما به رغم پیشتازی روس‌ها در این زمینه، از نظر تعداد زنان فضانورد از آمریکایی‌ها بسیار عقب ترند و تاکنون تنها ۴ نفر را به فضا فرستاده اند در صورتی که آمریکایی‌ها بیش از ۱۰ برابر آنها تاکنون فضانورد زن به مدار فرستاده است.

 

با توجه به اخباری که از منابع مختلف روسی به دست آمده، این بار روسکاسموس بیشترین تلاش خود را برای جذب زنان به این حرفه خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------