آزمایش های ناسا برای پیش بینی دقیق وضعیت آب و هوای فضا



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,آزمایش های ناسا
ناسا در تلاش است با انجام آزمایش هایی جدید در ایستگاه فضایی بین المللی وضعیت آب و هوای فضا را در مقیاسی گسترده مورد بررسی قرار داده و بتواند دقت پیش بینی های خود را در این زمینه افزایش دهد.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، ناسا قصد دارد با صرف هزینه ای ۴۲ میلیون دلاری آزمایشی را برای بررسی امواج اتمسفر در اطراف کره زمین انجام دهد. البته زمینه چینی و آماده سازی شرایط برای انجام آزمایش یادشده تا اگوست سال ۲۰۲۲ به طول خواهد انجامید.

 

دانشمندان با انجام این آزمایش درک بهتری از وضعیت آب و هوای فضا و تغییرات ناگهانی آن پیدا می کنند و قادر خواهند بود توفان های مهیب فضایی را که می تواند فعالیت های علمی را مختل کند به شکلی دقیق تر پیش بینی کنند.

 

تغییرات آب و هوای فضا نتیجه تعامل بادهای خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین است که گاهی باعث توفان های سهمگینی در فضا می شود که می تواند حتی جان فضانوردان را به خطر بیندازد. اختلال در عملکرد سیستم های ناوبری، از کار انداختن ارتباطات رادیویی، از دسترس خارج شدن ماهواره ها و حتی آسیب دیدن تجهیزات الکترونیک بخشی از تبعات توفان های فضایی است و پیش بینی آنها می تواند از وارد آمدن خسارات سنگین مادی و معنوی جلوگیری کند.

 

آزمایش اتمسفر اطراف زمین که به AWE شهرت دارد، در فضای اطراف ایستگاه فضایی بین المللی انجام می شود و با کنترل و بررسی نور خورشید که بر روی اتمسفر کره زمین تابانده می شود، آغاز می گردد تا تغییرات آن در اثر وزش بادهای خورشیدی و غیره مشخص شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------