تصویر وسیله نقلیه ای برای سفر توریستی به ماه



شرکت اکتشافات فضایی ژاپن با همکاری تویوتا طرح اولیه یک ماه پیما را ارائه کرده اند که می تواند ۱۰ هزار کیلومتر در ماه را طی کند و با سلول سوختی حرکت می کند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، سازمان اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) و شرکت تویوتا موتورز مشغول مطالعه روی طرح اولیه یک ماه پیما برای مأموریت‌های اکتشافی بلند مدت در این سیاره هستند.

 

این ماه پیما که می‌تواند ۱۰ هزار کیلومتر طی کند به اندازه یک مینی‌بوس خواهد بود و قابلیت حمل دو سرنشین در حالت عادی یا در مواقع اضطراری ۴ نفر را دارد.

 

اگر نسل بعدی فضانوردانی که به ماه بروند توریست باشند، به وسایل حمل‌ونقل قابل اعتمادی نیاز است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سفر توریستی به ماه

 

هرچند نزدیک‌ترین همسایه به زمین کوچک به نظر می‌رسد اما بسیار بزرگ‌تر از تصور افراد است و سطح آن معادل قاره آفریقا است. علاوه بر آن سطح این سیاره نیز صخره‌ای است و شرایط آب و هوایی چندان مساعدی ندارد. بنابراین به وسایل نقلیه قابل اعتمادی در این سیاره نیاز است.

 

به‌هرحال ماه پیمای مذکور با ابعاد ۵.۲ در ۶ در ۳.۸ متر طراحی شده و با استفاده از فناوری سلول سوختی حرکت می‌کند.

 

البته جزئیات اندکی از این ماه پیما منتشر شده است اما تصاویر آن حاکی از وجود یک پنل خورشیدی است. این امر نشان می‌دهد احتمالاً ماه پیما می‌تواند آب دور ریز سلول‌های سوختی را بازیافت و به این ترتیب هیدروژن و سوخت اکسیژن بیشتری تولید کند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سفر توریستی به ماه

در همین راستا نایب رئیس JAXA می‌گوید: ما در سازمان اکتشافات فضایی ژاپن مشغول بررسی سناریوها و فناوری‌های مختلفی هستیم که در مأموریت‌های فضایی به کار گرفته می‌شوند. سیاره پیماهایی که قابلیت حمل فضانوردان را دارند بخش مهمی از مأموریت ارسال فضانوردان به ماه و اکتشاف در آنجا هستند. چنین مأموریتی احتمالاً در دهه ۲۰۳۰ میلادی انجام می‌شود. در همین راستا ما تصمیم داریم این سیاره پیما را در ۲۰۲۹ میلادی به فضا ارسال کنیم.

 

او در ادامه افزود: تاکنون طی تحقیقاتی مشترک ما طرح اولیه برای یک سیستم ماه پیما با قابلیت حمل سرنشین را بررسی کرده‌ایم، علاوه بر آن مشکلاتی در بخش فناوری‌ها وجود دارد که باید آنها نیز حل شوند. ما قصد داریم با استفاده از فناوری‌ها، منابع انسانی و دانش تویوتا و JAXA، این مشکلات را حل کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------