استفاده از ساعت اپل برای شناسایی مشکلات قلب



محققان دانشگاه استنفورد می گویند می توان از ساعت اپل برای شناسایی هرگونه اختلال در نظم ضربان قلب استفاده کرده و سپس برای انجام اقدامات پیشگیرانه اقدام کرد.
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, ساعت اپل

به گزارش فارس به نقل از انگجت، ساعت هوشمند اپل از امکاناتی برای ثبت ضربان قلب برخوردار است و اطلاعات به دست آمده بدین شیوه می‌توانند برای مطالعات دقیق تر به کار برده شوند.

 

پژوهشگران با بررسی داده‌های به دست آمده از 400 هزار داوطلب به این نتیجه رسیدند که 0.5 درصد از این افراد با مشکل اختلال ضربان قلب مواجه بوده‌اند. تحقیقات دقیق‌تر پزشکی در مورد وضعیت این نیم درصد نشان داد که یافته‌های اپل در این زمینه تا 84 درصد دقیق بوده و افراد یادشده به علت مشکلاتی در دهلیزهای قلبشان یا برخی مسائل دیگر دچار اختلال در نظم ضربان قلب شده‌اند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, ساعت اپل

محققان می‌گویند دقت بالای این روش نویدبخش استفاده از آن برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک قلبی است، از مجموع افرادی که هشدار مربوط به اختلال ضربان قلب را دریافت کرده اند 57 درصد برای پیگیری موضوع به پزشک مراجعه کرده اند.

 

انتظار می رود اپل در ماه های آینده ساعت های هوشمند دقیق تری را تولید و عرضه کند که با ضریب خطای کمتری اختلال در نظم ضربان قلب را پیش بینی و اعلام کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------