بهبود طعم ریحان با هوش مصنوعی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, طعم ریحان
محققان دانشگاه MIT قصد دارند به کمک هوش مصنوعی در طعم و بوی گیاهانی از جمله «ریحان» ورود کرده و آن را بهبود ببخشند. این اقدام تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی بشمار می‌رود. 

 به‌گزارش ایران آنلاین، محققان پس از بهینه‌سازی طعم و مزه «ریحان» به کمک هوش مصنوعی، با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی شرایط رشد ترکیبات طعم و مزه این گیاه را ثبت کرده و برای تولید گیاهان بیشتر استفاده می‌کنند.

 

در چنین روشی، ریحان در واحدهای مخصوص در کانتینرهای اصلاح شده رشد می‌کند. دما، نور، رطوبت و دیگر عوامل محیطی داخل این واحدها به طور خودکار کنترل می‌شود. محققان با بررسی ترکیبات خاص، طعم گیاهان را آزمایش کرده و داده‌های حاصل را در الگوریتم‌های یادگیری ماشینی ثبت می‌کنند.

 

این پروژه علاوه بر اثبات دستکاری در طعم گیاهان به کمک هوش مصنوعی نشان می‌دهد که ضدعفونی کردن گیاهان به کمک نور طی ۲۴ ساعت روز، طعمی ویژه و خوشمزه را به گیاه می‌بخشد. این گروه تحقیقاتی در تلاشند تا با کمک فناوری، قابلیت مبارزه با بیماری در گیاهان را بهبود بخشیده و پاسخ مناسب به اثرات تغییرات آب و هوایی در آنها را تقویت کنند.

 

کالیب خارپر رئیس تحقیقاتی این پروژه در یک نشست خبری اعلام کرد: ما در تلاش هستیم تا مجموعه‌ای از اصلاح ژنتیک در گیاهان را به کمک هوش مصنوعی توسعه داده و به کمک نتایج حاصله به درک مناسبی از تعامل آنها با محیط دست پیدا کنیم. گفتنی است در حال حاضر ایده یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی عملکرد و خواص گیاهان در حوزه کشاورزی در حال افزایش است. سال گذشته دانشگاه واگنینگن هلند مسابقه‌ای تحت عنوان «گلخانه‌ای مستقل» را ترتیب داده و در آن تیم‌های شرکت‌کننده برای توسعه الگوریتم ایجاد طعمی واقعی رقابت کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------