هوش مصنوعی آی بی ام از خاطرات خود می آموزد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,هوش مصنوعی
شرکت آی بی ام الگوریتم هوش مصنوعی تازه ای ابداع کرده که می تواند خود را با محیط اطرافش منطبق کرده و از خاطرات قبلی خودش چیزهای جدیدی یاد بگیرد.

به گزارش فارس به نقل از فیوچریسم،  شرکت آی بی ام الگوریتم هوش مصنوعی تازه ای ابداع کرده که می تواند خود را با محیط اطرافش منطبق کرده و از خاطرات قبلی خودش چیزهای جدیدی یاد بگیرد.

 

قرار است توانمندی های این الگوریتم جدید در کنفرانس آتی هوش مصنوعی شرکت آی بی ام که در ماه می برگزار می شود، در معرض دید عموم قرار بگیرد.

 

مهم ترین مزیت این سیستم هوش مصنوعی این است که نیاز به دریافت آموزش و کمک خارجی ندارد و تنها با اتکا به تجربیات و دانسته های خود و خاطراتی که اندوخته قادر به خودآموزی است.

 

به عنوان مثال، این الگوریتم در صورت اجرای یک بازی رایانه ای، از تجاربی که از بازی های قبلی اندوخته کسب تجربه می کند و وقتی این بازی را در دفعات بعدی اجرا می کند با دقت و سرعت بیشتری پیش رفته و مراحل تازه را پشت سر می گذارد.

 

این دستاورد نقطه عطفی در زمینه طراحی محصولات هوش مصنوعی محسوب می شود و نشان می دهد این فناوری به چه دستاوردهای تازه ای رسیده است. هدف نهایی از طراحی این الگوریتم های هوش مصنوعی، ابداع سیستم هایی است که مانند انسان فکر کرده و عمل کنند و از خلاقیت و توانایی های پردازشی منحصر به فردی برخوردار باشند. البته برای تکمیل این سیستم هنوز به چند سالی زمان نیاز است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------