هوش مصنوعی به کمک سربازان می‌آید



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,هوش مصنوعی
محققان، سیستم هوش مصنوعی جدیدی را ارائه کردند که به سربازان در انجام بهتر وظایفشان کمک می‌کند. 

به گزارش فارس، دانشمندان سیستم هوش مصنوعی جدیدی را ارائه کردند که می‌تواند در آینده به سربازان در میدان جنگ کمک کند.

 

براساس گزارش «فایننشال اکسپرس»، دانشمندان آزمایشگاه ارتش آمریکا و دانشگاه ایالتی نیویورک در بافلو برای انجام این آزمایش، فعالیت مغزی سربازان را در طول انجام وظیفه مورد بررسی قرار دادند تا هوش مصنوعی را برای همکاری با سربازان هماهنگ کنند.

 

طبق گفته «ژان وتل» متخصص عصب‌شناسی آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا، این فناوری‌ها می‌تواند موقعیت‌ها و رفتارهای فردی سربازان را پیش‌بینی و به ساخت تیمی بهینه‌تر کمک کند.

 

وی گفت: در عملیات نظامی، سربازان وظایف متعددی را همزمان انجام می‌دهند. آنها اطلاعات چندین منبع را بررسی، محیط اطراف را در برابر تهدیدات ارزیابی می‌کنند و موقعیت‌ها را میان تیم به اشتراک می‌گذارند. بنابراین سربازان دائما در حال تغییر موقعیت و کار خود هستند، از همین رو هوش مصنوعی می‌تواند به کمک سربازان بیاید تا رفتارهای مناسبی را از خود نشان دهند.

 

طبق این گزارش، برای رسیدن به این قابلیت، محققان چگونگی مختصات نواحی مختلفی از مغز افراد را جستجو کردند و برای کامل کردن مطالعات خود از مناطق مختلف مغز نقشه‌برداری کردند.

 

دانشمندان این نقشه‌ها را به مدل‌های محاسباتی تبدیل کرده و با استفاده از کامپیوتر آنها را شبیه‌سازی کردند و سپس چارچوب ریاضیاتی را ارائه کردند که با استفاده از آن بتوانند چگونگی هماهنگی مغز را اندازه‌گیری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------