قفل ضد سرقت هوشمند در راه بازار



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, قفل ضد سرقت هوشمند
کمپانی شیائومی از جدیدترین قفل ضد سرقت و هوشمند جهان رونمایی کرد. این سیستم بر پایه شناسایی بیومتریک طراحی شده و بدون هیچ‌گونه خطا، اثر انگشت صاحب قفل را شناسایی کرده و در کمتر از یک ثانیه آن را باز می‌کند. 

به‌گزارش ایران آنلاین، قفل ضد سرقت و امنیتی AreoX یکی از ابزارهای مفید در طول سفر با خودرو یا دوچرخه سواری در طول روز است. به کمک این فناوری می‌توان امنیت وسیله نقلیه را درهر مکان و زمانی و بدون هیچ نگرانی تضمین کرد.

 

این سیستم در دو اندازه مختلف (بزرگ و کوچک) و یک بدنه فولادی ضد زنگ طراحی و تولید شده است. بدنه این قفل هوشمند در مقابل گرد و غبار و آب مقاوم بوده و به ادعای این کمپانی چینی با اره برقی نیز نمی‌توان آن را شکست. یکی از جذاب‌ترین مؤلفه‌های این قفل ضد سرقت، مکانیسم شناسایی بیومتریک است. در ابتدا کاربر، اثر انگشت خود را در این سیستم ثبت کرده و آن را به‌عنوان یک پسورد بیومتریک در حافظه آن ثبت می‌کند. با قرارگیری اثر انگشت کاربر این سیستم در زمانی کمتر از یک ثانیه باز می‌شود.

 

 بنا به ادعای این کمپانی، این قفل تحت هیچ شرایطی فریب نخورده و هرگونه اثر انگشت جعلی را در عرض چند ثانیه تشخیص می‌دهد. 

 

سنسور هوشمند اثر انگشت به کمک یک باتری شارژ شده و یکسال عمر مفید دارد. باتری این سیستم چنانچه شارژی کمتر از ۱۵ درصد داشته باشد هشدار داده و کاربر را برای تعویض آن آگاه می‌کند. این فناوری درعین حال دارای یک پورت USB-C است  تا درمواقع خرابی باتری برق اضطراری را به داخل آن هدایت کند.

 

 این قفل دارای دو کلید فیزیکی است تا بنا به تمایل کاربر به شکل فیزیکی و بدون ثبت اثر انگشت باز شود. 

 

 پیش‌بینی شده است این قفل هوشمند به‌زودی به بازارهای جهانی عرضه شود.

 

 ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------