تغییر ذهن میمون‌ها؛ روش جدید برای درمان آلزایمر



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, ذهن میمون‌ها
محققان با استفاده از امواج فراصوت و تاثیر بر نواحی ویژه‌ای از مغز میمون‌ها، فرایند تصمیم‌گیری آنها را تغییر دادند تا روشی برای درمان آلزایمر باشد. 

به گزارش فارس، مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که امواج کم‌شدت فراصوت می‌تواند با تاثیر بر نواحی ویژه‌ای از مغز فرایند تصمیم‌ گیری حیوانات را تغییر دهد.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، محققان به تازگی شروع به جستجوی اثراتی از امواج فراصوت با شدت کم بر روی مغز کردند. اگرچه به طور معمول این امواج برای تصویربرداری پزشکی شناخته شده‌اند اما می‌توانند تنظیمات فعالیت مغز را تغییر دهند و درمان موثری برای آلزایمر و زوال عقل باشند.

 

«السا فورگانان» سرپرست دانشمندان این مطالعه گفت: امواج فراصوتی مرحله ابتدایی و غیرتهاجمی روش درمانی جدید هستند که پتانسیلی برای بهبود زندگی میلیون‌ها بیمار مبتلا به بیماری‌های روانی دارند.

 

محققان در این آزمایش بر روی فرایند شناختی به نام «تفکر خلاف واقع» تمرکز کردند که بخشی از فرایند تصمیم‌گیری ما است و در آن سناریوهایی را ارزیابی می‌کنیم که جایگزین تجربه فعلی ما هستند. این فرایند شناختی ویژه، برای کمک به تشخیص تمام گزینه‌های پیش روی ما و انتخاب درست حیاتی است. دانشمندان بر این باورند که بیماران مبتلا به اختلالات روانی رفتارهای ناکارآمدی را تکرار می‌کنند و از فرایند شناختی «شرطی خلاف واقع» رنج می‌برند.

 

طبق این گزارش، محققان در این مطالعه رفتار چهار میمون را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که فعالیت عصبی قشر مخ، برای تاثیر بر تفکر خلاف واقع ضروری است. سپس آنها از امواج فراصوت با شدت کم استفاده کردند تا فعالیت عصبی را در برخی نواحی مغز تغییر دهند و تصمیم‌گیری‌های متفاوتی را داشته باشند.

 

سرپرست محققان این مطالعه گفت:  امیدوارم تا بتوانیم به زودی این آزمایشات را بر روی انسان‌ها انجام دهیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------