تولید برق از برف و باران



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تولید برق
مکان های برفی، نقاطی مناسب برای استفاده از صفحات خورشیدی به منظور تولید برق نیستند. اما محققان وسیله ای تازه برای تولید الکتریسیته از خود برف ابداع کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، مکان های برفی، نقاطی مناسب برای استفاده از صفحات خورشیدی به منظور تولید برق نیستند، اما محققان وسیله ای تازه برای تولید الکتریسیته از خود برف ابداع کرده اند.

 

استفاده از صفحات خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به برف روز به روز بیشتر و بیشتر می شود. اما در مناطقی که در نیمی از سال پوشیده از برف و یخ است، استفاده از صفحات خورشیدی چندان توجیهی ندارد. برای حل این مشکل گروهی از محققان دانشگاه یو سی ال ای، وسیله ای برای استخراج برق از برف تولید کرده اند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تولید برق

این دستگاه که Snow TENG نام دارد، از الکتریسیته استاتیک برای تولید برق در زمان تبادل الکترون ها استفاده می کند. پیش از این از وسایلی مشابه به منظور ساخت ژنراتورهایی استفاده شده بود که می توانستند از حرکت بدن، نمایشگر لمسی و حتی قدم زدن در کف اتاق برق تولید کنند. اما تا به حال این روش در مورد برف استفاده نشده بود.

 

برف دارای بار الکتریکی مثبت است و لذا مالیده شدن آن بر روی ماده ای دیگر که دارای بار الکتریکی منفی است باعث تولید انرژی برق می شود. بعد از بررسی های فراوان در این زمینه از یک ماده سیلیکونی خاص به عنوان موثرترین ماده برای تسریع این فرایند استفاده شده است.

 

Snow TENG که با چاپگر سه بعدی قابل تهیه است از یک لایه سیلیکون متصل به یک الکترود تهیه شده و می توان با اتصال آن به صفحات خورشیدی، حتی در صورت پوشیده شدن صفحات یادشده از برف به تولید برق ادامه داد. همچنین این دستگاه می تواند از حرکت قطرات بارانی که بر روی صفحات خورشیدی می افتند نیز برق تولید کند.

 

مدل فعلی این دستگاه تنها قادر به تولید میزان اندکی برق از برف و باران است که از 0.2 میلی وات در هر متر مربع فراتر نمی رود. لذا از آن تنها می توان برای تولید حسگرهای کوچک استفاده کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------