تولید داروی ضدچاقی با کشف ژنتیک جدید



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,داروی ضدچاقی
محققان با بررسی اطلاعات ژنتیکی نیم میلیون نفر موفق به شناسایی گونه‌های ژن خاصی شده‌اند که مربوط به کاهش وزن و بهبود شرایط قلبی و عروقی هستند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، محققان با بررسی اطلاعات ژنتیکی نیم میلیون نفر موفق به شناسایی گونه های ژن خاصی شده اند که مربوط به کاهش وزن و بهبود شرایط قلبی و عروقی هستند. این کشف جدید می تواند راه را برای تولید داروهای جدید ضدچاقی هموار کند و حل این مشکل فراگیر در جهان را تسهیل کند.

 

این مطالعه که در دانشگاه کمبریج انجام شده، به کشف گونه هایی متنوع از یک ژن خاص انجامیده که به افراد کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهند یا حتی وزن خود را افزایش دهند. بر همین اساس، برخی انواع ژن MC4R در برابر چاقی مقاومت بالایی دارند و برای تولید داروهای ضدچاقی مناسب هستند. 

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,داروی ضدچاقی

 

البته دانشمندان از سال ها قبل می دانستند که ژن MC4R نقش مهمی در تنظیم ذائقه و متابولیسم بدن ایفا می کند، اما نمی دانستند که برخی انواع این ژن می تواند جلوی چاقی انسان را بگیرد.

 

داده های این تحقیق از نیم میلیون نفر از مردم انگلیس جمع آوری شده و در جریان آن 61 نوع ژن متفاوت MC4R شناسایی شده که 9 مورد از آنها برای کنترل وزن قابل استفاده هستند. البته هنوز برای تولید دارو بر مبنای این ژن ها باید تحقیقات گسترده تری صورت بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------