ساخت دستکشی که ربات‌ها را قادر به درک حس لامسه می‌کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دستکش
محققان به تازگی دستکشی را ساختند که ربات‌ها را قادر به درک حس لامسه می‌کند. 

به گزارش فارس، موسسه فناوری ماساچوست دستکش حسگری را ارائه کرد که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی تعیین کند که چگونه انسان‌ها اشیاء را با استفاده از لمس کردن تشخیص می‌دهند.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، این دستکش با 550 حسگر فشار کوچک، قادر است الگوهایی را تولید کند که می‌توان از آنها برای ساخت ربات‌های پیشرفته و دست‌های مصنوعی استفاده کرد.

 

اگر شما در تاریکی عینک و گوشی خود را از یکدیگر تشخیص ندهید، می‌توانید با استفاده از حس لامسه آنها را تفکیک کنید. این یک توانایی بسیار ارزشمند است و بسیاری از مهندسان علاقمند به تقلید از آن برای ساخت ربات‌های پیشرفته و دست‌های مصنوعی واقعی‌تر هستند.

 

براساس این گزارش، یک راه برای انجام این کار وجود دارد و آن جمع‌آوری اطلاعات زیادی در مورد چگونگی تشخیص اشیاء با استفاده از حس لامسه است. اکنون موسسه فناوری ماساچوست این اطلاعات را با استفاده از یک دستکش جمع‌آوری کرده است.

 

دانشمندان این دستکش را که دارای 550 حسگر است با یک سیم به کامپیوتر متصل و سپس اندازه‌گیری‌های فشار وارد شده به دستکش را به یک "نقشه لمسی" تبدیل کردند تا الگوهای فشاری خاص را طبقه‌بندی و آنها را با اشیاء خاص تطبیق دهند.

 

این تیم تحقیقاتی از اشیایی مانند قوطی نوشابه، قیچی، توپ تنیس، قاشق، خودکار و لیوان‌ها استفاده کرد و 135 هزار نقشه را از 26 شیء به دست آورد. آنها دریافتند که این سیستم می‌تواند اشیاء را با دقت 76 درصدی از یکدیگر تشخیص دهد.

 

گفتنی است؛ سیستم‌های مشابهی پیش از این ساخته شده که با هزینه‌ای هزار دلاری تنها دارای 50 سنسور است اما این دستکش موسسه فناوری ماساچوست با 550 حسگر تنها 10 دلار هزینه دارد.

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دستکش

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------